امروز: ۵ خرداد ۱۴۰۳

کم آبی بدن خطر ابتلا به کرونا را افزایش می دهد

پزشکی تاریخ انتشار: 21/03/23 بدون نظر   1786 بازدید

اندازه فونت    
کم آبی بدن خطر ابتلا به کرونا را افزایش می دهد

کم آبی بدن خطر ابتلا به کرونا را افزایش می دهد/ افراد روزی ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشند

 مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کم آبی بدن موجب می‌شود تا خطر ابتلای افراد به کرونا افزایش یابد لذا افراد روزی ۶ تا هشت لیوان آب بنوشند.

به گزارش بامدادخوزیان روز سه‌شنبه  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی(وبدا)، دکتر زهرا عبداللهی در توصیه تغذیه‌ای در ایام نوروز، بیان کرد: در وعده ناهار و شام، اگر چندین نوع غذا سرو می‌شود، در حد امکان به یک نوع غذا بسنده، و سعی شود نیمی از بشقاب خود با سالاد و سبزی پر شود تا میزان دریافت کالری حاصل از غذای مصرفی محدود گردد. سالاد و سبزی به دلیل داشتن فیبر، جذب چربی و مواد قندی را کاهش داده و بدین ترتیب از اضافه وزن و چاقی جلوگیری می‌کند.

وی با تاکید بر مصرف سیر، زنجبیل و پیاز در غذاهای روزانه افزود: این سه ماده غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن هستند.

دکتر عبداللهی گفت: تخم مرغ منبع بسیار مناسبی از پروتیین و مواد مغذی متنوع است. اما باید توجه داشت بهتر است تخم مرغ جوشانده شده و به صورت آب پز کاملا سفت و پخته شده مصرف شود و از نیم پز کردن، عسلی کردن و یا نیمرو کردن آن پرهیز شود.

وی افزود: پس از صرف شام نباید بلافاصله خوابید. پیش از خواب آجیل زیاد مصرف نشود زیرا زیاده روی در مصرف آجیل و شیرینی در ایام نوروز شما را از مصرف کافی سایر گروه‌های اصلی غذایی مانند شیر و لبنیات، گوشت و حبوبات و سبزی و میوه باز می‌دارد.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی بیشتر در این ایام، از انواع سبزی‌های خام و پخته به ویژه سبزی خوردن و سالاد خانگی در وعده‌های غذایی استفاده شود. انواع سبزی‌های خام و تازه، حاوی ویتامین‌های مختلف هستند که با تقویت سیستم ایمنی بدن احتمال ابتلا و شدت کرونا را کاهش می‌دهند.

عبداللهی گفت: شیر و لبنیات کم چرب به میزان حداقل دو لیوان شیر یا جایگزین‌های آن یعنی ماست و پنیر استفاده شود. هنگام صرف چای، به جای قند و شکلات، از کشمش، توت خشک و یا خرما در حد کم استفاده کنید و اگر قهوه و نسکافه مصرف می‌شود، بدون قند استفاده شود.

 مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: انواع مغزها و تخمه‌ها حاوی مقادیر زیاد چربی هستند، به طوریکه  هر ۱۰۰ گرم آنها حاوی ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری است. از انواع آجیل‌های بدون نمک و یا کم نمک استفاده کنید. آجیل شور با داشتن مقدار زیاد نمک، زمینه را برای فشار خون بالا ، به ویژه افرادی که به فشار خون بالا دچار هستند فراهم می‌کند؛ همچنین بیماران قلبی و عروقی از مصرف آجیل شور باید اجتناب کنند.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آمار بازدید سایت
  • 37
  • 322,209
  • 1,282
  • ۳ خرداد ۱۴۰۳
رفتن به ابتدای صفحه