امروز: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار خوزستان : مراسم نیمه شعبان وروز طبیعت مجازی برگزار شود/ جمع آوری سلاح ومنع تیراندازی در مراسم عزا در دستور کار قرار گیرد

اجتماعی تاریخ انتشار: 21/03/27 بدون نظر   1253 بازدید

اندازه فونت    
استاندار خوزستان : مراسم نیمه شعبان وروز طبیعت مجازی برگزار شود/ جمع آوری سلاح ومنع تیراندازی در مراسم عزا در دستور کار قرار گیرد

استاندار خوزستان: مراسم نیمه شعبان و روز طبیعت مجازی برگزار شود

 استاندار خوزستان از مردم خواست مراسم جشن نیمه شعبان و روز طبیعت را بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، به صورت مجازی برگزار کنند.

قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در ستاد مدیریت کرونا خوزستان که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: اگر روند کاهش بیماری در استان به همین شکل جلو برود قسمت اعظمی از شهرهای ما بعد از تعطیلات نوروز از حالت قرمز خارج می شوند.

وی ادامه داد: ستاد ملی کرونا امیدوار است که خوزستان به زودی به وضعیت عادی برگردد لذا اگر فرمانداران و مردم کمک کنند در روزهای آینده خبرهای خوبی در استان خواهیم داشت.

۱۹ فوتی کرونایی در یک روز

استاندار خوزستان گفت: شرایط بیماری در استان روند کاهشی دارد لذا از شهروندان انتظار میرود با “نه گفتن” به برگزاری تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی به مدیریت بیماری در استان کمک کنند.

وی افزود: روز گذشته تعداد فوتی های استان به ۱۹ مورد رسید که نسبت به روزهای گذشته کمتر بود اگرچه مرگ یک نفر هم برای ما مهم است اما نسبت به ۴۳ مورد در یک روز بهتر است.

یک چهارم فوتی های کشور در خوزستان هستند

سلیمانی دشتکی بیان کرد: اکنون کل فوتی های کشور حدود ۸۰ مورد است که یک چهارم آن متعلق به خوزستان است در حالیکه خوزستان ۶ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: ما در استان روزانه بین ۲۸ تا ۳۰ فوتی داشتیم که از مردم خواهش می کنم پروتکل های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

جمع آوری سلاح و منع تیراندازی در مراسم عزا در دستور کار قرار گیرد

استاندار خوزستان از ماموران امنیتی و انتظامی استان خواست هر کسی که در مراسم عزاداری اسلحه حمل کرده بود، سلاح او را توقیف و جوازش را باطل کنند.

وی افزود: متاسفانه در مراسم عزاداری حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر با انواع سلاح در مراسم عزاداری شروع به تیراندازی می‌کنند که ممکن است یکی از این تیرها به خطا رفته و به کسی آسیب وارد کند لذا از فرمانداران درخواست دارم به شدت با این افراد برخورد کنند.

سلیمانی دشتکی خطاب به فرمانداران گفت: اگر مطلع شدید عده ای قصد برگزاری مراسم عزاداری دارند، جسد را در صورت گرفتن تعهد از نزدیکان متوفی تحویل دهید؛ ما انتظار نداریم جشن‌ها به عزا تبدیل و خانواده های بیشتری داغدار شوند.

وی افزود: اگر مردم همکاری نکنند همه عوامل انتظامی، نظامی، امنیتی و بهداشت و درمان کاری از پیش نمی‌برند.

ساعت کاری ادارات در شهرهای قرمز و نارنجی از ۸:۳۰ تا ۱۳ است

استاندار خوزستان گفت: ساعت کاری ادارات در شهرهای قرمز و نارنجی تا انتهای هفته جاری ۸:۳۰ تا ۱۳ است همچنین ادارات غیرضروری در شهرهای قرمز و نارنجی با ۱۰ درصد ظرفیت مجاز به فعالیت هستند.

وی افزود: بازار پرنده فروشان اهواز که اکنون در شهرستان کارون دایر است به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی باید جمع آوری شود همچنین موضوع تهویه در مغازه ها و اصناف باید جدی گرفته شود.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و هفت شهرستان نارنجی هستند.

منبع : ایرنا

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آمار بازدید سایت
  • 17
  • 316,998
  • 1,261
  • ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
رفتن به ابتدای صفحه