امروز: ۹ فروردین ۱۴۰۳

یک راهنمای گردشگری عنوان کرد: لزوم راه‌اندازی قطار گردشگری در اهواز

گردشگری تاریخ انتشار: 23/03/08 بدون نظر   318 بازدید

اندازه فونت    
یک راهنمای گردشگری عنوان کرد: لزوم راه‌اندازی قطار گردشگری در اهواز

یک راهنمای گردشگری عنوان کرد: لزوم راه‌اندازی قطار گردشگری در اهواز

 یک راهنمای گردشگری معتقد است: راه‌اندازی قطار گردشگری در اهواز با تمرکز بر پل سیاه باعث توسعه گردشگری و جذب گردشگران داخلی و خارجی به این شهرستان می‌شود.

علی خرازی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه هماهنگی برای برگزاری برنامه‌های این چنینی در شهرستان به سادگی به وجود نمی‌آید تصریح کرد: متاسفانه هزینه‌های زیاد و نبود همکاری و هماهنگی لازم برای برگزاری تور گردشگری معضل شده است.

او با اشاره به استقبال زیاد گردشگران و مسافران از راه افتادن قطار گردشگری در اهواز گفت: مسؤولان ذی‌ربط باید به دنبال این گونه فرصت‌های جدید در منطقه باشند که اگر بیشترین سرمایه‌گذاری و هزینه را در معرفی فرصت‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان به کار گیرند به قطع در آینده این تصمیم آن‌ها مورد توجه و قدردانی قرار خواهد گرفت.

خرازی خاطرنشان کرد: توسعه و حرکت قطار گردشگری به بهانه‌های مختلف تاکنون بسیار محدود بوده و موقتی و فقط یک بار جهت سفر کوتاه گردشگری از ایستگاه اهواز و ایستگاه کارون به صورت رفت و برگشت راه‌اندازی شد.

وی توضیح داد: مسیر حرکت این قطار از ایستگاه مرکزی اهواز به سمت ایستگاه کارون است که عبور از رودخانه کارون و پل سیاه که قدیمی‌ترین پل اهواز است در برنامه کوتاه گردشگری این قطار گنجانده می‌شود.

این فعال گردشگری تاکید کرد: این موضوع فرصت بزرگی برای شهرستان به حساب می‌آید که باید نهایت استفاده را از آن ببریم چراکه راه‌اندازی قطار گردشگری باعث باز شدن دریچه جدیدی در موضوع گردشگری اهواز خواهد بود.

قطار گردشگری شکل سوم کاربرد قطار است که علاوه بر جابه‌جایی بار و مسافر جنبه تفریحی هم دارد. در قطارهای گردشگری خود سفر و گردش در مرکزیت قرار دارد و رسیدن به مقصد هدف اصلی مسافران نیست. بنابراین در این قطارها سرعت و زمان نقش بسیار کمرنگی دارد. قطار گردشگری معروف است به قطاری که از مسیرهای منحصربفردی عبور می‌کند؛ مسیرهای خاصی که شاید هیچ‌گاه نتوانید با ماشین شخصی از آن‌ها عبور کنید. برای مثال ممکن است یک ریل از فراز یک دره عمیق یا راه‌های صعب‌العبور دیگر بگذرد که عبور از آن با ماشین سواری بسیار خطرناک باشد و باعث رخداد وحشتناکی شود. یا در صورت سفر با هواپیما، از بالای ابرها گذر کنید و فرصت تماشای محیط اطراف خود را از دست بدهید. یکی دیگر از نکات مثبت سفر با قطار گردشگری این است که با سرعتی آرام و متعادل مسیر را طی می‌کنید و می‌توانید با تمام وجود از مسیر لذت ببرید. به خصوص آن دسته از مسافرانی که کنار پنجره می‌نشینند می‌توانند تمام هوش و حواس‌شان را به راه بسپارند.

تاریخ انتشار خبر چهارشنبه ۱۷ اسفند۱۴۰۱ ساعت: ۱۸:۰۵ دقیقه

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آمار بازدید سایت
  • 49
  • 314,878
  • 1,257
  • ۴ فروردین ۱۴۰۳
رفتن به ابتدای صفحه