امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بررسی و تحلیل سکاندار شدن سم شناس ها ویا حشره شناس هادر دانشکده علوم پزشکی شوشتر

بهداشتی درمانی تاریخ انتشار: 23/04/12 بدون نظر   364 بازدید

اندازه فونت    
بررسی و تحلیل سکاندار شدن سم شناس ها ویا حشره شناس هادر دانشکده علوم پزشکی شوشتر

بررسی و تحلیل سکاندار شدن سم شناس ها ویا حشره شناس هادر دانشکده علوم پزشکی شوشتر

با تاسیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر در سال ۹۱ و شروع به پذیرش دانشجو در رشته های پرستاری و مامایی، از ابتدای سال ۹۵ نیز این دانشکده از نظر بودجه و منابع مالی از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز منفک و دارای ردیف مستقل بودجه ای گردید.

متاسفانه با مدیریت پر حاشیه و بحث برانگیز این دانشکده در بازه زمانی سال های ۹۵ تا ۹۷ با رای دیوان محاسبات کشور تخلفات متعدد آن دوره برملا و در فضای مجازی نیز انتشار یافت. پس از آن دوره از ابتدای سال ۹۸ با سپردن سکان مدیریت این دانشکده به یک فارغ‌التحصیل دکترای تخصصی سم شناسی عملاً دانشکده از ریل منطقی و طبیعی پیشرفت خود خارج و با جذب هیئت علمی های غیرمرتبط و جهت دار و درخواست رشته های پر هزینه غیر کاربردی مشخص گردید که فلسفه و رسالت اصلی دانشکده در بحث فعالیت در حوزه های کاربردی مورد نیاز جامعه، فراموش و مدیریت بدون توجه به نیاز واقعی آموزش رشته های زیرمجموعه علوم پزشکی شهرستان، در پی مهیا نمودن شرایط برای تداوم سکانداری خویش به هر قیمت ممکن بوده و هست.

پس از ورود دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوشتر به تخلفات انجام شده در دانشکده علوم پزشکی از جمله استخدام های فله ای و بدون ضابطه و … و به نوعی پایان ناخوش دوران مدیریت کنونی و تیمش، اکنون شنیده ها حاکی از آنست که قرار است یک فارغ‌التحصیل دکترای تخصصی این بار در رشته حشره شناسی سکاندار این دانشکده شود!

 دانشکده علوم پزشکی شوشتر همانطور که از نامش پیداست می بایست حداقل توسط یک پزشک اداره و مدیریت شود حال در این نوشتار این سوالات مطرح می شود؟ واقعا در دانشکده پزشکی شوشتر چه می گذردکه در حال حاضر و درآینده قرار است جولانگاه سم شناسان وحشره شناسان و رشته هایی از این دست شود؟

 آیا مسئولین شهرستان و وزارت متوجه هستند که سکان مدیریتی یک دانشکده حساس را به دست چه کسانی می سپارند؟ و از اتفاقات رخ داده در سال های گذشته احساس نگرانی نمی کنند؟

 لازم به یادآوری است که دانشکده علوم پزشکی بهبهان که سه سال بعد از دانشکده علوم پزشکی شوشتر شروع به کار کرده بود اکنون رشته هایی نظیر پزشکی را به لیست رشته های دانشکده خوداضافه نموده و عنقریب از دانشکده به دانشگاه تبدیل خواهد شد.

از سوی دیگر و در چند قدمی شوشتر، شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان هم در شرف ارتقاء به دانشکده علوم پزشکی است اما همچنان برخی مسئولین شوشتر سر به زیر برف برده و هر بار مدیریت این مجموعه را به فردی غیر بومی و غیر متخصص و ضعیف تر از مدیریت قبلی می سپارند و با این روند چه بسا بزودی از وضعیت دانشکده خارج و به شبکه بهداشت و درمان قبلی تبدیل شود

 همانطوری که چندی پیش نیز واحد بودجه این دانشکده به دلیل عدم توانایی در بستن بودجه سالیانه از طرف وزارت مقرر شد جهت تایید نهایی توسط واحد بودجه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تایید گردد.!

 آیا حق مردم مظلوم کهن شهر شوشتر این نیست که پس از گذشت یک دهه از عمر این دانشکده حداقل رشته پزشکی داشته باشد و یا اینکه از نظر رتبه، سطح بالاتری را دریافت نماید؟

 بهتر است سهراب گیلانی نماینده مردم که ادعا کرده بود سیستم بهداشت و درمان شوشتر چندین پله از سیستم بهداشت و درمان دزفول بالاتر است پاسخی برای سوالات متعدد مردم شریف شوشتر و پرسنل محترم و زحمتکش دانشکده علوم پزشکی داشته باشند که در هر صورت روز پاسخگویی فراخواهدرسید/ بامدادخوزیان

تاریخ انتشار خبر چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ ساعت: ۱۴:۲۲ دقیقه

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آمار بازدید سایت
  • 82
  • 314,986
  • 1,257
  • ۴ فروردین ۱۴۰۳
رفتن به ابتدای صفحه