امروز: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاهش ۳۴ درصدی پرونده قضایی در استان خوزستان

قضایی تاریخ انتشار: 23/05/08 بدون نظر   324 بازدید

اندازه فونت    
کاهش ۳۴ درصدی پرونده قضایی در استان خوزستان

کاهش ۳۴ درصدی پرونده قضایی در استان خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان از کاهش ۳۴ درصدی پرونده قضایی در شعب دارای تعداد پرونده های نامتعارف خبرداد.

 علی دهقانی در همایش فصلی روسا و دادستان‌های استان بیان‌کرد: خدمت در دادگستری باید بر مبنای برنامه‌های ابلاغی از سوی قوه قضائیه باشد ضمن اینکه برنامه‌های ابلاغی همه از سند تحول قضایی برگرفته شده‌اند و عمل به تکالیف موجود در این برنامه‌ها، در پیشبرد اهداف متعالی قوه قضائیه از جمله اجرای عدالت و خدمت‌رسانی به مراجعه‌کنندگان اثربخش است.

وی با تاکید بر ضرورت تسریع همراه با دقت در رسیدگی‌ به پرونده‌های قضایی، گفت: نظارت بر حقوق عامه، حفاظت و صیانت از بیت‌المال، رعایت نظم و انضباط اداری، تقوا و اطاعت‌پذیری از مقررات، از نکاتی است که باید به صورت مستمر مورد توجه قرار گیرد.

دهقانی افزود: قوه قضائیه به سمت دادرسی الکترونیک و نظام اداری بدون کاغذ پیش می‌رود و ما نیز باید در همین مسیر عمل کنیم تا ضمن صرفه‌جویی در وقت و منابع، همگام با سایر استان‌ها گام برداریم.

وی همچنین بر استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی و حمایت حقوقی از واحدهای تولیدی، تسریع در رسیدگی به پرونده‌های معوق و طولانی مدت، تکریم ارباب رجوع و ارتباط مستقیم با مردم به‌ویژه در میزهای خدمت تاکید کرد.

دهقانی با بیان اینکه حفظ سلامت اداری در دستگاه قضایی، اصلی‌ترین عامل رضایت مراجعه‌کنندگان است گفت: همه ما به‌واسطه مسئولیت سنگینی که به عهده داریم، نیازمند نظارت هستیم که این نظارت ابتدا باید با خودمراقبتی انجام شود ضمن اینکه هدف از نظارت‌های اداری نیز صیانت از نیروهای انسانی است.

رئیس کل دادگستری خوزستان با ذکر نکاتی در خصوص ارائه آمار و عملکرد صحیح، افزود: کنترل و کاهش جرائم و دعاوی و آسیب‌های اجتماعی، فصل خصومت و افزایش پایداری صلح و سازش، ارتقای سطح رسیدگی‌های قضایی و اتقان آرای صادره و بهبود وضعیت کمی پرونده‌ها، از دیگر اهدافی است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

دهقانی اظهار کرد: روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی باید ضمن شناسایی علل و عوامل بروز جرائم و آسیب‌ها، با ارائه برنامه‌های پیشنهادی، عمل به برنامه‌های موجود در سند تحول قضایی و اجرای صحیح نقش نظارتی خود بر سایر دستگاه‌ها، به کاهش این جرائم و آسیب‌های اجتماعی کمک کنند.

در این مراسم دادسراهای رامهرمز، باغملک و ایذه و دادگستری‌های رامهرمز، اروندکنار و دشت‌آزادگان بر اساس وضعیت عملکرد (شاخص‌های قوه قضائیه)، دادسراهای گتوند و لالی و دادگستری‌های اندیمشک و مسجدسلیمان از نظر کاهش شعب پرونده های نامتعارف، دادسراهای هویزه و شوشتر و دادگستری‌های کرخه و دزپارت از نظر مختومه نمودن پرونده‌های طولانی مدت، حوزه‌های قضایی دزفول، شوشتر و خرمشهر از نظر سامانه پرونده‌های مختومه قضایی (بایگانی‌ راکد) و شعب ۱۰۱ کیفری دو شوشتر، ۱۰۳ کیفری دو بهبهان و ۱۰۱ کیفری دو آبادان در صدور محکومیت‌های جایگزین حبس به عنوان برتر معرفی شدند.

تاریخ انتشار خبر یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت: ۲۳:۰۰ دقیقه

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آمار بازدید سایت
  • 14
  • 317,053
  • 1,262
  • ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
رفتن به ابتدای صفحه