امروز: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رعایت بهداشت فردی مهمترین راه پیشگیری از انتقال کرونااست

کرونا تاریخ انتشار: 21/02/19 بدون نظر   854 بازدید

اندازه فونت    
رعایت بهداشت فردی مهمترین راه پیشگیری از انتقال کرونااست

رعایت بهداشت فردی مهمترین راه پیشگیری از انتقال کرونا است

 رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رعایت بهداشت فردی مهمترین راه پیشگیری از انتقال ویروس کرونا در جامعه است.

به گزارش ایرنا محمدمهدی گویا روز جمعه در  بازدید از بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان خوزستان به خصوص در ۲ شهر اهواز و آبادان در هفته گذشته  افزایش چشم گیری پیدا کرده است.

وی با تاکید بر رعایت بهداشت فردی توسط مردم بخصوص در استان خوزستان افزود: رعایت آداب تنفسی و فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مکرر دست بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا بیماری است.

گویا افزود:هرچند  واکسن برای این بیماری در دسترس قرار گرفته ولی کماکان رعایت بهداشت فردی و توصیه‌های بهداشتی در مقابله با کرونا حرف اول را می‌زند.

وی هدف از بازدید از شهرهای آبادان و اهواز را بررسی وضعیت موارد ابتلا به بیماری سرپایی و بستری و وضعیت تخت‌های بیمارستانی و امکاناتی و کمبودها بیان کرد و گفت: در این راستا دلایل افزایش موارد به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان هم تنها راه جلوگیری از انتقال بیماری کووید ۱۹ را پیشگیری بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه ویروس جهش یافته است بنا بر این برگزار نکردن مراسم و دورهمی‌ها و استفاده از ماسک اهمیت زیادی دارد و تنها راه پیشگیری است.

شکراله سلمان‌زاده شرایط شهرستان‌های جنوب غرب خوزستان به لحاظ ابتلا به کرونارا قرمز اعلام کرد و گفت: وقتی شرایط قرمز است یعنی وضیعت این مناطق بحرانی و اضطراری است و بیمارستان‌های زیرمجموعه به سرعت در حال پر شدن است.

وی گفت: ظرفیت بیمارستان طالقانی تکمیل شده و  بیمارستان های معین ما نیز بستری بیماران را آغاز کرده اند.

قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت و رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر روز جمعه از طریق فرودگاه آبادان وارد استان خوزستان شدند و از بیمارستان‌های شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان بازدید خواهند کرد.

به گزارش ایرنا ۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آمار بازدید سایت
  • 62
  • 317,769
  • 1,267
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
رفتن به ابتدای صفحه