امروز: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاگشای عیسی !

ورزشی تاریخ انتشار: 21/04/03 بدون نظر   805 بازدید

اندازه فونت    
پاگشای عیسی !

پاگشای عیسی!

آل کثیر مهاجم پرسپولیس که در لیگ قهرمانان آسیا به مدت شش ماه محروم شده بود، دیگر مشکلی برای بازی و حضور در میادین ورزشی ندارد.

 ۱۲ مهر ۱۳۹۹؛ یک خبر شوک آور برای قرمزها در آستانه نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛  AFC آل‌کثیر را ۶ ماه محروم کرد!

طبق اعلام سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا شیوه شادی گل آل‌کثیر در جریان بازی مقابل پاختاکور ژستی تداعی‌ کننده نژادپرستی بوده است.

مطابق ماده ۵۸٫۱ اساسنامه انضباطی AFC، هر کسی که به نحوی شخص یا گروهی از اشخاص را با بیان واژگان یا انجام رفتارها به خاطر نژاد، رنگ پوست، جنسیت، ناتوانی، زبان، سن، ظاهر فیزیکی، مذهب، عقاید سیاسی، دارایی، محل تولد، ملیت و … مورد اهانت قرار دهد متخلف شناخته می‌شود.

عیسی آل کثیر که از صنعت نفت آبادان راهی پرسپولیس شد و اتفاقا عملکرد خوبی برای این تیم در لیگ قهرمانان آسیا داشت، پیش از این حضور در یک مسابقه بین المللی مهم را تجربه نکرده و از قوانین بین المللی آگاهی کامل نداشت. به غیر از او مسئولان پرسپولیس هم هیچ کدام هشدار لازم را به او ندادند و کار به جایی رسید که او ۶ ماه با محرومیت مواجه شد.

برای تمام ایرانی ها که دلیل خوشحالی بعد از گل او را می دانستند هیچ کدام از اتهام هایی که به آل کثیر زده می شد قابل قبول نبود اما آن افرادی که باید باور می کردند او نیت نژادپرستانه نداشته، نکردند!

یکی از نکاتی که مخالفان این محرومیت به آن اعتقاد داشتند واضح بودن نیت آل کثیر بود؛ ضمن اینکه بسیاری از ورزشکاران نظیر مسی و لاوتزی این حرکت را بدون قصد و غرض انجام داده بودند و انتظار می رفت با توضیحات و مستندات ارائه شده، کنفدراسیون فوتبال آسیا محرومیت آل کثیر را لغو یا حداقل کاهش بدهد اما این اتفاق رخ نداد؛ البته بخشی از آن به ضعف وکلای باشگاه نیز برمی گشت.

با وجود اینکه آل کثیر هدف نژاد پرستانه ای از این کار نداشت اما کار او لطمه بزرگی به پرسپولیس زد و اگر هزینه های شکایت و ارجاع پرونده به دادگاه حکمیت ورزش را کنار بگذاریم می توان گفت محرومیت او به قیمت از دست رفتن قهرمانی آسیا برای پرسپولیس تمام شد. او در فینال می توانست تاثیر بسزایی در عملکرد تیم داشته باشد.

در دنیای ورزش و نه فقط فوتبال ورزشکارانی که این چنین با محرومیت مواجه می شوند و به باشگاه هم لطمه می زنند از سوی مسئولان تیم خودی هم جریمه می شوند اما این اتفاق برای آل کثیر رخ نداد؛ اتفاقی که دور از قواعد حرفه ای فوتبال بود.

صرف نظر از حمایت های ابتدایی تمام اقشار از آل کثیر که ناشی از احساسات بود در ادامه هم باشگاه پرسپولیس که در این سال ها تلاش کرد به سمت و سوی حرفه ای شدن برود نتوانست برخورد مناسبی با این مهاجم خاطی خود داشته باشد. این اتفاق در حالی رخ داد که حتی سید جلال حسینی کاپیتان قرمزها نیز در اظهارنظری نسبت به خوشحالی بعد از گل آل کثیر انتقاد کرد و این حرکت را بچه گانه خواند که آسیب زیادی به پرسپولیس و حتی مهاجمان تیم زده است.

به هرشکلی که بود آل کثیر در این شش ماه سختی زیادی را متحمل شد اما شانس آورد که باشگاه به صورت حرفه ای با او برخورد نکرد چرا که رفتار او ضربه جبران ناپذیری به پرسپولیس زد. این اتفاق هم درس بزرگی برای فوتبال ایران بود که بازیکنان و تمام اعضای آن تلاش کنند حرفه ای تر شوند و به جز مسائل فنی، قواعد اخلاقی و مقررات را هم به خوبی بیاموزند؛ هرچند که بعید است این اتفاق برای کسی عبرت شده باشد.

تنها نکته ای که کاملا مشخص است اینکه آل کثیر باید به دنبال یک خوشحالی بعد از گل بدون دردسر بگردد!

منبع : گروه ورزشی جی پلاس : شبنم روحی

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آمار بازدید سایت
  • 212
  • 316,629
  • 1,258
  • ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
رفتن به ابتدای صفحه