امروز: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

انتخابات دربیش از چهار هزار شعبه خوزستان برگزار می شود

انتخابات شورای شهر و روستا تاریخ انتشار: 21/04/27 بدون نظر   1225 بازدید

اندازه فونت    
انتخابات دربیش از چهار هزار شعبه خوزستان برگزار می شود

انتخابات در بیش از چهار هزار شعبه خوزستان برگزار می‌شود

دبیر ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی تعداد شعب اخذ رای در استان گفت: انتخابات پیش رو در چهار هزار و ۵۷۸ شعبه اخذ رای در خوزستان برگزار می‌شود.

شهاب رزمی سه شنبه اظهار داشت: تقاضای افزایش ۱۵ درصدی شعب رای‌گیری را داشتیم که با افزایش ۱۲ درصدی موافقت شده است، بنابراین تعداد شعب اخذ رای در استان به چهار هزار و ۵۷۸ شعبه افزایش می‌یابد.

به گفته وی، در دوره پنجم انتخابات شوراهای شهر و روستا، تعداد شعب اخذ رای در خوزستان چهار هزار و ۱۸۲ شعبه بوده است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان، با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی ستاد انتخابات با دستگاه‌های خدمات رسان، افزود: برای آماده سازی زیرساخت‌ها و شعب محل برگزاری انتخابات، با مدیران آموزش و پرورش، مخابرات، نماینده اوقاف، برق، گاز و اداره کل امور شهری نشست‌هایی برگزار شده تا مشکلات زیرساخت‌ها و شرایط اجرای پروتکل‌های بهداشتی با توجه به همه‌گیری کرونا، در هر بخش بررسی و مرتفع شود.

وی اضافه کرد: بنا داریم با کمیسیون‌های کارگری و احزاب و سایر گروه‌ها نیز نشست‌هایی به منظور فراهم سازی شرایط مشارکت حداکثری شهروندان برگزار کنیم.

رزمی همچنین گفت: طبق قانون، تبلیغات پیش از موعد برای نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا ممنوع است بنابراین تبلیغات داوطلبان در فضای مجازی تخلف به شمار می‌آید.

وی افزود: هیات‌های بازرسی انتخابات و اداره کل بازرسی استانداری، نهادهای نظارتی هستند که بر عملکرد داوطلبان نظارت دارند، ستاد انتخابات استان و اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری نیز فعالیت نامزدها را رصد می‌کند و در صورت لزوم به آنها تذکر می‌دهد.

رزمی اضافه کرد: ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی قوع قضاییه نیز تشکیل شده که در صورت بروز تخلف به موضوع ورود می‌کند.

وی اظهار داشت: تاکنون گزارشی از تخلف در زمینه استفاده از اموال دولتی و یا سوءاستفاده از مقام به ستاد انتخابات گزارش نشده و گزارش‌ها بیشتر درباره تبلیغات پیش از موعد داوطلبان بوده که برخورد سختگیرانه با آنها نداشتیم و به نامزدها تذکر داده شده است.

بر اساس این گزارش، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر و روستا در ۸۸ شهر و ۲ هزار و ۳۶۲ روستای خوزستان برگزار می‌شود که نسبت به دوره پنجم این انتخابات، ۱۱ شهر و ۳۱۱ روستا به تعداد شهرها و روستاهایی که محل برگزاری انتخابات است، اضافه شده است.

منبع : ایرنا

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آمار بازدید سایت
  • 10
  • 318,078
  • 1,270
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
رفتن به ابتدای صفحه