امروز: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آغاز بکار ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرها از ۱۴ مردادماه

سیاسی تاریخ انتشار: 21/08/02 بدون نظر   940 بازدید

اندازه فونت    
آغاز بکار ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرها از ۱۴ مردادماه

آغاز به کار ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرها از ۱۴ مرداد ماه

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان، ضمن تبریک به منتخبین ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرها اعلام کرد: با توجه به تعیین ۱۴ مرداد ماه به عنوان روز آغاز بکار شوراهای اسلامی، این اداره کل در یک ماه اخیر نسبت به فراهم نمودن شرایط لازم جهت شروع دوره ششم شوراهای اسلامی شهرها در سراسر استان اقدام نموده است که از جمله این اقدامات، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی ویژه منتخبین و ارائه بیش از ۱۴۰۰ نفرساعت آموزش کاربردی است.

وی با اشاره به انتخاب ۴۷۷ عضو شورای شهر در ۸۷ شهر استان عنوان کرد: دوره های مذکور با عنوان «طرح دانش افزایی ویژه منتخبین ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای استان خوزستان» تا کنون به میزبانی ۴ شهرستان برگزار شده و قریب به ۳۰۰ نفر از منتخبین شوراها از ۵۲ شهر در استان در این طرح حضور داشتند. همچنین با توجه به شیوع پیک جدید کرونا، دوره مذکور جهت سایر شهرها نیز از طریق ارتباط تصویری طی روزهای آینده برگزار خواهد شد

مهراب فلسفی‌زاده در ادامه تاکید کرد: شوراها بعنوان یک نهاد قانونگذاری محلی، در ابتدا باید خود تابع و مجری قوانین مربوطه باشند.

وی افزود: مهمترین موضوع در ابتدای فعالیت شوراها و با توجه به مهلت قانونی تعیین شده جهت معرفی شهردار، اجرای «آئین نامه شرایط احراز تصدی سمت شهردار مصوب آذرماه ۱۳۹۷» است که رعایت آن مورد تاکید فراوان این اداره کل و سایر نهادهای بالادستی از جمله وزارت کشور است.

در همین رابطه برای اولین بار در اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان، کمیته‌ای جهت ارزیابی و بررسی شرایط شهرداران معرفی شده و تطبیق آن با آئین‌نامه مذکور تشکیل شده است که با حساسیت فراوان این موضوع را دنبال خواهد کرد.

فلسفی‌زاده در پایان ابراز امیدواری کرد: اعضای ششمین دوره شوراها در فرصت پیش رو نسبت به انتخاب شهرداران متخصص و دارای برنامه اقدام نموده و با همدلی و دلسوزی جهت رفع مشکلات شهرها اقدام کنند.

وی افزود: این اداره کل آمادگی دارد در تمامی امور مربوطه از جمله انتخاب شهردار، اولویت بندی مشکلات و ارائه راهکارهای کاربردی جهت حل معظلات در شهرها، پشتیبان شوراها در سراسر دوره چهار ساله پیش رو بوده و نظرات مشورتی و کارشناسی خود را به آنان ارائه نماید.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آمار بازدید سایت
  • 199
  • 318,066
  • 1,270
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
رفتن به ابتدای صفحه