امروز: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجید منادی مدیرکل ارشاد خوزستان؛ جشنواره شعر سردار دلها بالنده و با کیفیت برگزار می‌شود.

فرهنگی تاریخ انتشار: 24/04/20 بدون نظر   68 بازدید

اندازه فونت    
مجید منادی مدیرکل ارشاد خوزستان؛ جشنواره شعر سردار دلها بالنده و با کیفیت برگزار می‌شود.

مجید منادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در روز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ و در آیین اختتامیه ی کنگره ملی شعر سردار دلها که در تالار فرهنگ شوشتر برگزار شد گفت: اشعار و کلام شاعران و ادیبان میراث ماندگار نسل‌های آینده است.و جشنواره شعر سردار دلها بالنده و با کیفیت برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن قدردانی از هنرمندان حوزه ادبی که به موضوعات دینی و ملی می‌پردازند، اظهار کرد: هنرمندان با پرداختن به موضوعات دینی، ملی استفاده از ودیعه‌ای که خداوند در وجودشان قرارداده میراث گران‌بهایی را ماندگار می‌کنند.

منادی با توضیح اینکه هر ارزش و رویدادی که ممزوج با هنر است، ماندگار می‌شود، بیان کرد: آنچه می‌ماند و برای نسل‌های آینده میراث می‌شود، آثار هنری، اشعار و کلام شاعران است

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ما در دوره حافظ، سعدی، فردوسی و سایر شعرا نبودیم، نمی دانیم چه اتفاقی افتاده است؛ اما کلام هنر است که دهه‌ها عبور می‌کند و آنچه باقی می‌ماند آثار هنری و فرهنگی ما و میراث غنی ما مانند شاهنامه است.

منادی ضمن ابراز امیدواری برای محفوظ نگه‌داشتن میراث ماندگار فرهنگ و هنر عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم به این میراث بیفزاییم و به نسل آینده انتقال دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان یکی از راه‌های پیشبرد این میراث ارزشمند را برگزاری رویدادهای ادبی برشمرد و افزود: برگزاری امثال این برنامه‌ها و رویدادها گسترش و تداوم دهنده این مسیر است.

وی گفت: استان خوزستان در مسئله فرهنگ و ادب ید طولانی دارد و افرادی همچون حبیب الله معلمی و قیصر امین‌پور نمونه شاعران پیشرو و بالنده استان هستند.

تجلیل از برخی از خانواده های معظم شهدا و شهدای مدافع حرم ، تجلیل از شاعران برگزیده، تجلیل از پیشکسوتان عرصه ی ادب، تجلیل از عوامل برگزاری یادواره شهدا ، تجلیل از خدمات قرارگاه ۳۱۳ ، تجلیل از خانواده ی سردار خادم ، و تجلیل از رسانه کنگره ملی شعر سردار دلها(بامدادخوزیان ) از دیگر برنامه های اختتامیه این کنگره در شهرستان شوشتر بود

همچنین پخش کلیپ سخنان مقام معظم رهبری ( وعده صادق) ،اجرای نماهنگ قران و سرود ، برپایی نمایشگاه و اجرای زنده هنرمندان تجسمی، برپایی نمایشگاه کتاب ، اجرای سرود ایران مقتدر و….. از جمله برنامه هایی بود که در آیین اختتامیه کنگره ملی شعر سردار دلها برگزار گردید

اضافه می کنم قبل از آیین اختتامیه ، شاعران نشست تخصصی ادبیات پایداری و مقاومت را در فرهنگسرای اندیشه برگزار کرده بودند و آئین اختتاميه کنگره ملی شعر سردار دلها با حضور مجید منادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ، دکتر سید موسوی فرماندار ، حجت الاسلام والمسلمین حبیب پور و دیگر مسئولین ، و مردم در تالار فرهنگ شهرستان شوشتر و در روز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ برگزار گردید / بامدادخوزیان

تاریخ انتشار خبر: شنبه یکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت: ۱۶:۳۱ دقیقه

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آمار بازدید سایت
  • 144
  • 319,463
  • 1,271
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
رفتن به ابتدای صفحه