امروز: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاکید فرماندار شوشتربر جلوگیری از کشتار وعرضه غیرمجاز دام

بهداشتی درمانی تاریخ انتشار: 22/06/14 بدون نظر   647 بازدید

اندازه فونت    
تاکید فرماندار شوشتربر جلوگیری از کشتار وعرضه غیرمجاز دام

تاکید فرماندار شوشتر بر جلوگیری از کشتار و عرضه غیرمجاز دام

فرماندار شوشتر گفت: کشتار غیرمجاز دام به عنوان یکی از موارد تهدید کننده سلامت مردم خصوصاً در شرایط کنونی که تب کریمه کنگو شدت گرفته، باید به طور جدی مورد مقابله قرار گیرد.

 حجت‌اله دهدشتی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی مراقبت و پیشگیری از وقوع تب کریمه کنگو و همچنین بررسی وضعیت کشتارگاه اظهار کرد: تب کریمه کنگو مسئله مهمی است که در استان ما نیز موارد ابتلا و فوت ناشی از آن اتفاق افتاده و طبیعتاً باید مراقبت‌های بیشتری صورت گیرد.

وی افزود:کشتار غیرمجاز دام از اولین مواردی است که برای پیشگیری از شیوع این بیماری باید با آن به طور جدی‌تر مقابله شود. در این خصوص ملاحظه هیچکس و هیچ چیزی نباید بشود چرا که پای سلامت عمومی در میان است.

فرماندار شوشتر ادادمه داد: دستگاه‌های مربوطه با محوریت یک تیم مشترک حتماً بازدیدهای مستمر از نقاطی که اقدام به کشتار و عرضه دام به صورت غیرمجاز می‌کنند، داشته باشند و برخوردهای قانونی را بدون مسامحه ترتیب اثر دهند. در این رابطه علاوه بر دامپزشکی ارگان‌های دیگری هم وظیفه دارند و باید همکاری کنند.

دهدشتی با اشاره به وضعیت کشتارگاه نیز گفت: وضعیت کنونی کشتارگاه طبق گزارشات رسیده دارای نواقصی است که بایستی بررسی کارشناسی آن‌ها توسط نهادهای ذیربط در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برای افزایش سطح سلامت مردم هرکاری که لازم باشد بدون نگاه به شخص باید اجرا شود. از جمله مسائل مهم در این زمینه تبدیل کشتارگاه سنتی به صنعتی است که برای جذب سرمایه گذار در این زمینه پیگیری لازم از سوی متولیان را انتظار داریم.

تاریخ انتشار خبر:  سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت : ۲۱:۴۰ دقیقه

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آمار بازدید سایت
  • 48
  • 317,755
  • 1,267
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
رفتن به ابتدای صفحه