امروز: ۹ فروردین ۱۴۰۳

رشد اعتبار‌های عمرانی و ملی خوزستان در لایحه بودجه‌ ۱۴۰۲

اقتصادی تاریخ انتشار: 23/02/04 بدون نظر   427 بازدید

اندازه فونت    
رشد اعتبار‌های عمرانی و ملی خوزستان در لایحه بودجه‌ ۱۴۰۲

رشد اعتبار‌های عمرانی و ملی خوزستان در لایحه بودجه‌ ۱۴۰۲

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان جزئیات لایحه بودجه سال آینده را تشریح کرد.

مهرداد نیکو گفت: بودجه در قالب لایحه بودجه از سوی دولت تهیه و تصویب می‌شود و سپس به مجلس ارائه می‌شود.

او می‌گوید: بودجه ابتدا در کمیسیون تلفیق مجلس مطرح می‌شود و پس از تایید در این کمیسیون، به صحن مجلس ارسال و پس از بررسی و رای گیری، تصویب خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: کاهش ضریب مالیات مستقیم یکی از نقاط قوت مهم برای فعالان اقتصادی است، ضریب مالیات در حال حاضر ۲۵ درصد محاسبه می‌شود که به منظور بهبود فعالیت‌های اقتصادی، ۷ درصد کاهش یافته و به ۱۸ درصد رسیده است.

این مقام مسئول پیش بینی افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان دولت را از دیگر نقاط قوت لایحه بودجه سال آینده برشمرد و اضافه کرد: البته این احتمال وجود دارد که در مجلس دستخوش تغییراتی شود.

او می‌گوید: یکی از ریشه‌های تورم، وام‌های پرداختی و بازگشت آن‌ها با تاخیر است، به همین منظور برای وام‌های تکلیفی، سقف تعیین شده و همین مسئله موجب می‌شود که بانک‌ها نتوانند بیش از توان وام پرداخت نکنند و از بازگشت پول‌ها به بانک اطمینان حاصل می‌شود.

نیکو گفت: قبلا صادرات معاف از مالیات بود، اما درحال حاضر صادرات مواد خام و نیمه خام معاف از مالیات نیستند، اما در بودجه سال آینده به منظور جلوگیری از خام فروشی و جهش تولید دانش بنیان مقرر شده مواد خام از جمله؛ اسلب، بلوم، محصولات پتروشیمی، متانول، اوره، اتیلن و… شامل مالیات شوند که امیدواریم مجلس در این رابطه همراهی داشته باشد و آن را تصویب کند.

او می‌گوید: هرچه به انتهای زنجیره تولید محصولات مختلف صادراتی نظیر؛ لاستیک، پلاستیک و… نزدیک می‌شویم، معاف از مالیات هستند، این در حالی است که مواد اولیه معافیت مالیاتی ندارند و از خام فروشی جلوگیری می‌شود.

نیکو گفت: منابع دولت از وصول مالیات، صادرات نفت و گاز و سایر درآمد‌های دولتی در ازای خدماتی که اداره‌ها و سازمان ارائه می‌دهند یا جرائمی که دریافت می‌شود، تامین می‌شود.

به گفته او باتوجه به تاکید‌های مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح ساختار بودجه، درحال حرکت به سمت کاهش وابستگی بودجه به نفت هستیم و سهم درآمد‌ها از مالیات ۱۰ درصد از درآمد‌های نفتی بیشتر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان درخصوص بودجه استان در سال آینده گفت: خوزستان سومین استان کشور از لحاظ درآمد‌های مالیاتی است و باوجود اینکه متوسط درآمد‌های مالیاتی کشور ۷ درصد پیش بینی شده، برای استان ما ۲۵ درصد پیش بینی شده است که نقطه قوت برای فعالان اقتصادی استان محسوب می‌شود.

او می‌گوید: در سال ۱۴۰۲، اعتبار‌های عمرانی خوزستان ۳۵ درصد رشد خواهد داشت، این در حالی است که میانگین کشور ۲۰ درصد است و باتوجه به اینکه طرح‌های عمرانی متعدد ملی و استانی در خوزستان فعال هستند، اعتبار‌های تخصیصی ۱۵ درصد بیشتر از متوسط کشوری است.

منبع :باشگاه خبرنگاران جوان

تاریخ انتشار خبر شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت : ۱۹:۵۳ دقیقه

مطالب مرتبط

3 نظر

  1. منجزی گفت:

    آفرین درود برشما که رسالت رسانه ای خود را در پاسداشت حقوق شهروندان انجام می دهید.

  2. حبیب گفت:

    سلام. به‌درستی درباره کشت و صنعت امام خمینی مطلب منشتر میکنید اما چرا اینهمه حساسیت رو در مورد کشت و صنعت کارون به خرج نمیدید که از لحاظ وسعت و ثروت قابل قیاس با هیچ کدام از شرکت های هفت طرح نیست و با اینکه اسم شوشتر رو یدک میکشه تمام مدیران اشد از شهرستان دزفول هستن و کارهای سخت و کشاورزی رو به خاطر بسته دهان اذهان عمومی به مردم شریف شوشتر و گتوند و روستاییان اطراف سپردن.در ضمن کشت و صنعت کارون همیشه استخدام داره ۹۰درصد دزفول و۱۰درصد برای سیاه نمایی از شوشتر. اگر واقعا دلسوز مردم مظلوم شوشتر و گتوند هستید نور و شفاف سازی رو ببرید روی کشت و صنعت کارون و مهره چینی های عجیب در رأس شرکت.در ضمن کشت و صنعت امام خمینی اگه با رابطه و بدون ازمون نیرو جذب میکنه حداقل جای خوشحالی داره که جوانان بی کار شوشتر و گتوند رو جذب میکنه نه شهرستان های دیگه.لطفا منتشر کنید

  3. فریاد عدالت گفت:

    درودبرشما

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آمار بازدید سایت
  • 38
  • 314,867
  • 1,257
  • ۴ فروردین ۱۴۰۳
رفتن به ابتدای صفحه