امروز: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

شرایط سخت نفتی‌های خوزستان برای بقا؛این‌جا وضعیت قرمز است!

ورزشی تاریخ انتشار: 23/03/01 بدون نظر   637 بازدید

اندازه فونت    
شرایط سخت نفتی‌های خوزستان برای بقا؛این‌جا وضعیت قرمز است!

شرایط سخت نفتی‌های خوزستان برای بقا؛این‌جا وضعیت قرمز است!

تیم های نفتی خوزستان در ۹ هفته مانده به پایان لیگ بیست و دوم همچنان از گزینه های سقوط هستند.

تیم های نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان در بدترین روزهای فوتبالی خود به سر می برند، فصلی که آشفتگی ساختاری و مالی و همچنین اشتباهات در انتخاب مدیران باشگاه ها باعث شده، هواداران دو تیم روزهای پرالتهاب و پراسترسی را پشت سر بگذرانند. هرچند هنوز امید هست اما بیشتر باید معجزه ای برای بقا رخ دهد.

نفت مسجدسیلمان از شروع امیدوارکننده تا تنزل

طلایی پوشان مسجدسلیمانی با انگیزه لیگ را زیر نظر مهاجری شروع کردند و نتایج شش هفته ابتدایی لیگ – حتی شکست ۲ بر یک برابر پرسپولیس- که همراه با بازی های زیبا و با برنامه بود، نوید فصل خوبی را برای نفتی ها می داد اما شیرازه این تیم به یکباره از هم پاشید و شکست‌های سنگین در نیم فصل نخست مقابل تیم‌های نساجی، تراکتور، گل گهر و ذوب آهن، تیم را وارد بحران کرد.

نفت در ادامه روز به روز با افت شدیدتری مواجه شد تا جایی که مسئولان باشگاه تغییر در راس کادرفنی را راه چاره دیدند. اشکش سرمربی جدید نفتی ها شد اما عمر مربیگری او روی نیمکت تیم خیلی کوتاه بود تا مسئولان باشگاه برای سومین بار دست به تغییر در کادرفنی بزنند و این بار رضا عنایتی سکان دار این کشتی به گِل نشسته شد تا ناجی نفت باشد. هرچند با شوک ورود عنایتی، نفت در روند نتیجه گیری با کسب تساوی‌ها و دریافت نکردن گل، به شکل بهتری رسید اما در برهه ای اعتصاب بازیکنان به دلیل پرداخت نشدن مطالبات شان بازهم مانعی بر سرراه نفت شد. شکست سنگین اخیر این تیم در هفته بیست و یکم برابر پرسپولیس نیز شرایط را برای بقای نفت در لیگ برتر سخت تر کرد تا همچنان این تیم کاسه چه کنم چه کنم در دست داشته باشد.

نفت آبادان و اشتباهات تکراری

نفت در لیگ بیست و دوم اسیر انتخاب های نادرست در راس کادرفنی شد، مثل صنعت نفت مدل ۹۲-۹۱، که ۳ مدیرعامل و ۴ سرمربی عوض کرد و سرانجامش سقوط بود؛ نفت لیگ بیست و دوم، در ابتدا به رضا پرکاس یک مربی ناشناخته سپرده  شد که پس ازعدم نتیجه گیری پس از ۵ هفته کنار گذاشته شد. انتخاب بعدی نفتی ها برای راس کادر فنی خود، انتخابی عجیب چون فیروز کریمی بود که طی سال های گذشته تیمی نداشت، هرچند عمر مربیگری کریمی هم در نفت کوتاه بود اما نتیجه دو انتخاب اشتباه، منجر به سقوط نفتی ها به قعر جدول شد.

در ادامه تاوارس ماوریت نجات نفتی ها را برعهده گرفت و شاید نحوه بازی نفتی ها کمی بهتر شد اما نتواسته امید را به صنعت نفتی ها برگرداند و این تیم نیز همچون نفت مسجدسلیمان در قعر جدول قرار دارد؛ البته مدیرعامل باشگاه نفت هم که تیمش را لبه تیغ می بیند در جدیدترین اظهاراتش گفته “سابقه نداشته باشگاهی سه مربی و سه مدیرعامل تغییر داده باشد و بتواند در لیگ برتر بماند و این‌ها همه نشانه‌های زوال و فروپاشی است ولی ما هستیم تا اجازه ندهیم این اتفاق برای صنعت نفت آبادان رقم بخورد. آنچه مسلم است این است که ما نمی‌توانیم معجزه کنیم. حتی اگر پول زیادی هم به تیم تزریق شود سابقه ندارد تیمی بتواند در ۳۳ روز، ۶۶ روز یا ۹۹ روز کاری کند” صحبت هایی که بوی ناامیدیش اش بیشتر به مشام می رسد. تاوارس هم پیش از این به صراحت عنوان کرده بود که نمی تواند بقای نفت در لیگ برتر را پیش بینی کند.

مسئولانی که آمدند اما…

روز گذشته شورای ورزش خوزستان با حضور استاندار ومدیرکل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد که یکی از دستورکارهای این جلسه رسیدگی به آخرین وضعیت تیم های لیگ برتری خوزستان از جمله نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان بود؛ جلسه ای که شاید اگر زودتر از این ها برگزار می شد، همفکری‌ها می توانست فانوس راه نفتی ها در مسیر پرتلاطم لیگ بیست و دوم باشد. هرچند همین مسئولان پیش از این بارها با مسئولان بالادستی تیم های نفتی یعنی در وزارت نفت جلساتی برای خروج این دو تیم از بحران داشته اند اما این که چرا تاکنون تغییری در شرایط دو تیم برای فرار از منطقه سقوط ایجاد نشده، یک سوال بزرگ است.

آنچه در حال حاضر از وضعیت نفتی های خوزستان در لیگ برتر به چشم می خورد این است که دو تیم دست به دست هم در مسیر سقوط به لیگ یک در حال حرکت هستند؛ مسیری که اگر به لیگ یک ختم شود آرزوی مردمانی را در شهرهای آبادان و مسجدسلیمان بر سر آن ها آوار می کند که تفریح و سرگرمی جز همین فوتبال برای جوانانش نیست.

منبع : ایسنا

تاریخ انتشار خبر: چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت: ۱۲:۴۰ دقیقه

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آمار بازدید سایت
  • 190
  • 317,229
  • 1,263
  • ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
رفتن به ابتدای صفحه