امروز: ۹ فروردین ۱۴۰۳

شوشتر باثبت بیش از ۵ میلیون نفرگردشگر /پربازدیدترین شهر استان خوزستان در نوروز ۱۴۰۲

میراث‌فرهنگی و گردشگری تاریخ انتشار: 23/04/11 بدون نظر   608 بازدید

اندازه فونت    
شوشتر باثبت بیش از ۵ میلیون نفرگردشگر /پربازدیدترین شهر استان خوزستان در نوروز ۱۴۰۲

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان گفت: دربازه زمانی ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار و ۸۳۷ بازدید از جاذبه‌های گردشگری خوزستان انجام شد.

 محمدحسین ارسطوزاده ۲۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ با اشاره به بیشترین بازدیدهای صورت‌گرفته از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی بیان کرد: متوسط بازدید از هر جاذبه در استان خوزستان حدود ۶۶ هزار و ۲۷ نفر در ایام نوروز بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با اشاره به این‌که دربازه زمانی ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار و ۸۳۷ بازدید از جاذبه‌های گردشگری خوزستان صورت گرفت افزود: از این تعداد، پنج میلیون و ۲۸۸ هزار و ۲۷۶ بازدید مربوط به جاذبه‌های تاریخی، شش‌ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۹۹۸ بازدید مربوط به جاذبه‌های طبیعی، دو میلیون و ۱۶۶ هزار و ۶۴۱ بازدید مربوط به جاذبه‌های دست‌ساز، یک‌میلیون و ۷۳۳ هزار و ۹۵ بازدید مربوط به جاذبه‌های مذهبی، سه‌میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۲ بازدید مربوط به جاذبه‌های تفریحی، ۴۷۳ هزار و ۵۶۱ بازدید مربوط به جاذبه‌های فرهنگی، چهارهزار و ۳۱۵ بازدید مربوط به گردشگری سلامت و ۱۵۵ هزار و ۵۴۷ بازدید نیز مربوط به موزه‌های استان بودند؛ ضمن این‌که طی این مدت آمار ۵۶۶ هزار و ۳۵۲ نفربازدید نیز برای نمایشگاه‌های دائمی و غیردائمی مربوط به صنایع‌دستی به ثبت رسید.

او ادامه داد: اولین شهر پربازدید، شوشتر با ثبت پنج میلیون و ۴۹۷ هزار و ۹۷۸ نفربازدید و دومین شهر نیز دزفول باسه‌میلیون و ۶۱۶ هزار و ۹۷۸ نفربازدید بوده‌اند؛ اندیکا با بازدید یک‌میلیون ۸۲۷ هزار و ۹۹۸ نفری، ایذه با یک میلیون و ۶۹۳ هزار و ۱۵۰ بازدید و شوش با یک‌میلیون و ۴۴۳ هزار و ۴۴۲ نفربازدید هم در رده‌های سوم تا پنجم قرار گرفتند.

ارسطوزاده اضافه کرد: همچنین بندرماهشهر، مسجدسلیمان، لالی، کارون، اندیمشک، بهبهان، اهواز، شادگان، باغملک، امیدیه، باوی، هندیجان، گتوند، رامهرمز و دزپارت نیز در جایگاه‌های بعدی بیشترین تعداد بازدید قرار گرفتند.

او میزان اقامت گردشگران در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری سطح استان در ایام نوروز را پنج‌میلیون و ۸۶۵ هزار و ۶۸۰ نفرشب‌اقامت عنوان و با اشاره به اشغال ۱۰۰ درصدی ظرفیت هتل‌ها و دیگر تأسیسات اقامتی در طی این ایام بیان کرد: حدود ۶۶ درصد از گردشگران در اقامتگاه‌های غیررسمی، حدود ۳۱ درصد در اقامت‌گاه‌های رسمی و حدود چهار درصد نیز در اقامت‌گاه‌های اضطراری اقامت کردند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز خوزستان ادامه داد: ترددهای ورودی و خروجی و داخلی ثبت‌شده در جاده‌های استان، ۱۹میلیون و ۶۷ ‌هزار  و ۳۳۵ مورد بود که این رقم نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

او در ادامه به ۵۹۰ مورد بازدید نظارتی انجام‌شده در سطح استان طی ایام تعطیلات نوروز اشاره کرد و گفت: از این تعداد، ۱۲۵ مورد بازدید از مراکز اقامتی، ۳۲۱ مورد از دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و ۶۰ بازدید از رستوران‌ها، مراکز پذیرائی و بین راهی انجام شده است؛ ضمن این‌که در این مدت درمجموع هفت فقره تشویق به مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز پذیرایی اعطا شده است. همچنین ۷۴ واحد از این تأسیسات نیز در این مدت تذکر دریافت کردند.

ارسطوزاده افزود: در بازه زمانی یاد شده همچنین سه فقره اخطار کتبی به مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز پذیرایی داده شد.

او خاطرنشان کرد: طی این مدت تعداد چهار فقره شکایت از مراکز اقامتی و دو فقره نیز از جاذبه‌های گردشگری در سطح استان واصل شد و این درحالی بود که شکایتی از مراکز پذیرایی و بین‌راهی تا پایان نوروز واصل نشد.

او با بیان این‌که طی ایام نوروز، همکاران ما و بازرسان مخفی به طور مستمر از کمپ‌ها، ظرفیت اقامتگاه‌ها و امکانات مسافران بازدید می‌کردند و در خصوص آسیب‌های احتمالی که ممکن بود برای مسافران اتفاق بیفتد به صورت روزانه رصد و پیگیری می‌کردند افزود: جریان مسافرت به استان خوزستان در نوروز ۱۴۰۲، نشان داد که کیفیت خدمات‌رسانی در سطح استان خوب بود و همه هدف ما نیز این بود که رضایت مردمی را جلب کنیم.

تاریخ انتشار خبر: سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ ساعت : ۲۰:۵۱ دقیقه

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آمار بازدید سایت
  • 70
  • 314,899
  • 1,257
  • ۴ فروردین ۱۴۰۳
رفتن به ابتدای صفحه