امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تولید گندم در خوزستان رکورد شکست

کشاورزی تاریخ انتشار: 23/04/25 بدون نظر   394 بازدید

اندازه فونت    
تولید گندم در خوزستان رکورد شکست

تولید گندم در خوزستان رکورد شکست

رئیس انجمن صنفی کشاورزی استان خوزستان گفت: طبق بررسی های میدانی انجمن کشاورزی استان پیش بینی می‌شود امسال رکورد تولید گندم به بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزارتن می‌رسد.

مسعود اسدی رئیس انجمن صنفی کشاورزی استان خوزستان صبح امروز با اشاره به میزان بارندگی امسال و وسعت پراکنش آن ، اظهار کرد: میزان سطح زیر کشت گندم خوزستان در تاریخ ۶۰ سال گذشته استان بی‌سابقه بوده و  استان یکی از بهترین سالهای کشاورزی خود را تجربه می‌کند.

وی افزود: امسال سطح زیرکشت گندم آبی خوزستان بالغ بر ۶۰۱ هزار هکتار و حدود ۲۴۰ هزار هکتار گندم دیم را داشتیم که در مجموع بالغ بر ۸۰۰ هزارهکتار است.

رئیس انجمن صنفی کشاورزی استان خوزستان گفت: علاوه بر بحث بارش‌های مناسب، وضعیت جوی و هوای سرد استان از اوایل اسفندماه تا اواخر فروردین ماه یکی از عاملهای مهمی بود که به اندازه باران در دانه بندی گندم و افزایش تولید موثر واقع شد.

اسدی با بیان اینکه تولید گندم خوزستان در سال گذشته یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن بود، بیان کرد: طبق بررسی‌های میدانی انجمن کشاورزی استان پیش‌بینی می‌شود امسال رکورد تولید گندم به بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزارتن می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه این رکورد ظرف ۶۰ سال گذشته بی‌نظیر بوده است، عنوان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال جدید و تاکید ایشان بر تولید این رکورد نوید بسیار خوبی خواهد بود.

اسدی  با بیان اینکه سطح زیر کشت امسال استان هفت تا هشت درصد افزایش داشت،گفت: در سال گذشته ۵۸۵ هزارو ۸۸۲ هکتار سطح زیر کشت گندم آبی استان بود که به مرحله برداشت رسید که امسال به ۶۰۱ هزار هکتار رسید./فارس

تاریخ انتشار خبر: سه شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت : ۲۰:۱۳ دقیقه

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آمار بازدید سایت
  • 28
  • 314,932
  • 1,257
  • ۴ فروردین ۱۴۰۳
رفتن به ابتدای صفحه