امروز: ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

سلاح های غیر مجاز تحویل داده شود/ مجازات مجرمان بازدارنده باشد

انتظامی تاریخ انتشار: 23/05/02 بدون نظر   406 بازدید

اندازه فونت    
سلاح های غیر مجاز تحویل داده شود/ مجازات مجرمان بازدارنده باشد

سلاح های غیر مجاز تحویل داده شود/ مجازات مجرمان بازدارنده باشد

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: افرادی که سلاح غیرمجاز دارند از طریق مراجع ذیربط آن را مجاز کنند یا تحویل مراجعی مانند مراکز انتظامی بدهند؛ در غیر این صورت تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

 سردار “قاسم رضایی” در حاشیه بازدید از ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان اهواز و نمایشگاه کشفیات این شهرستان اظهار داشت: استان خوزستان با توجه به سابقه ای که در دوران دفاع مقدس دارد و معروف است به پایتخت مقاومت، مردم شریف این استان برای این انقلاب هزینه های زیادی دادند و صاحب این انقلاب هستند لذا باید مجاهدانه در جهت امنیت و آرامش آنها تلاش کرد.

وی افزود: در سال گذشته طرح هایی اجرا شد و قرارگاه هایی شکل گرفت و همکاران ما در این استان اقدامات موثری انجام دادند روز گذشته نیز قرارگاه ویژه‌ای درمرکز استان فعال شده که به صورت تاکتیکی برخی جرایم را در استان و شهرستان ها مدیریت می‌کند به عنوان مثال در شادگان تعدادی از محکومان متواری سابقه دار شناسایی و دستگیر شدند و بخشی دیگر هم در همین اقدام میدانی تحت تعقیب قرار دارند، همچنین افرادی که سابقه حمل سلاح غیرمجاز داشتند، دستگیر شدند این موارد و ماموریت هایی از این قبیل استمرار خواهد داشت تا زمانی که دارندگان  سلاح غیرمجاز احساس ناامنی کنند.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: در اینجا من از مردم شریف استان و مسئولان استان تقاضا دارم که بعضی از این بدعت ها(تیراندازی در مراسم) را در گفتمان به عنوان آداب و رسوم و فرهنگ تلقی نکنند؛ تیراندازی هایی که انجام می شود چه با سلاح مجاز یا غیرمجاز هر دو جرم محسوب می شود و ایجاد رعب و وحشت می کند فرقی هم نمی کند در مراسم عزا یا عروسی باشد؛ استفاده از آن جرم است و این خط قرمز ماست.

وی بیان داشت: با بزرگان و شیوخ و سران قبایل نشستی داشتیم که قرار بر این شد افرادی که سلاح غیرمجاز دارند از طریق مراجع ذیربط آن را مجاز کنند یا تحویل مراکز انتظامی بدهند در غیر این صورت تحت تعقیب قرار خواهند گرفت و از مردم شریف نیز خواستاریم که اطلاعات را به روز رسانی کنند و افرادی که سلاح غیرمجاز دارند را شناسایی و معرفی کنند.

سردار رضایی خطاب به سارقان مسلح با تاکید بر اینکه تیم‌های ویژه‌ای برای شناسایی و دستگیر آنها تعریف شده و همچنین مجازات‌های سنگینی در انتظار آنها خواهد بود اظهار داشت: این پیام آخر است برای آنهایی که از این گونه کارها دست نکشند و به آغوش مردم بازنگردند حتماً پشیمان خواهند شد این موارد خلاف و جرم است و وظیفه جدی ما برخورد قانونی با آنهاست.

جانشین فرمانده انتظامی کشور با توجه به استمرار این طرح در سطح استان خوزستان گفت: این طرح موقتی نیست و استمرار خواهد داشت و این پیامی به هنجارشکنان است که دست از این کارهای خلاف بردارند.

این مقام ارشد انتظامی در کشور ادامه داد: خوشبختانه هماهنگی خوبی هم با دستگاه قضائی انجام شده و مقرر شده متناسب با جرمی که دارند مجازات هایی انجام شود تا بازدارنده باشد.

سردار رضایی در پایان در خصوص خرده فروشان موادمخدر و معتادان متجاهر گفت: خرده‌فروشان و معتادان متجاهر بعضاً خودشان خلاف های دیگری هم انجام می‌دهند که حتماً آنها نیز جزو دستور کار تیم های ویژه قرار خواهند گرفت و به صورت محسوس و نامحسوس رصد، شناسایی و دستگیرمی شوند.

تاریخ انتشار خبر:سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت: ۱۸:۵۶دقیقه

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آمار بازدید سایت
  • 43
  • 316,366
  • 1,257
  • ۴ فروردین ۱۴۰۳
رفتن به ابتدای صفحه