امروز: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دادستان شوشتر: برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصول خود را آتش می‌زنند

قضایی تاریخ انتشار: 23/05/05 بدون نظر   526 بازدید

اندازه فونت    
دادستان شوشتر: برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصول خود را آتش می‌زنند

دادستان شوشتر: برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصول خود را آتش می‌زنند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوشتر گفت: در راستای صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی این شهرستان، با کشاورزانی که اقدام به سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی خود کنند، طبق قانون برخورد می‌شود.

مهدی امیری بیان کرد: همزمان با فصل برداشت محصول کشاورزی از جمله گندم، برخی از کشاورزان با هدف از بین بردن بقایای محصولات کشاورزی اقدام به سوزاندن کاه و کلش می‌کنند که این اقدام علاوه بر بروز مشکلات زیست محیطی، در برخی موارد موجب سرایت آتش به زمین‌های مجاور، اراضی ملی و جنگل‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: باتوجه به گرمای هوا، این اتفاق برای سال جاری نیز محتمل است و در صورت بروز آتش‌سوزی، ضمن خسارت به محیط زیست، مشکلاتی را نیز برای مردم و دستگاه‌های اجرایی در زمینه مهار آتش به‌دنبال دارد.

امیری گفت: در همین خصوص نشست پیشگیری از وقوع جرم شهرستان شوشتر با موضوع پیشگیری از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی و با حضور مراجع انتظامی، روسای جهاد کشاورزی و محیط زیست شهرستان برگزار شد و تمامی دستگاه‌های مربوطه موظف شدند که اقدامات پیشگیرانه از جمله آموزش‌های لازم را به کشاورزان لحاظ و در صورتی که شخصی اقدام به آتش زدن بقایای کشت خود کند، مراتب را به مراجع قضایی اعلام کنند تا وفق قانون برخورد قضایی لازم با آنان صورت گیرد.

آتش زدن باقی مانده برداشت محصول یکی از معضلات زیست محیطی در خوزستان بوده که همواره باعث اعتراض اداره کل محیط زیست به این اقدام شده است.

تاریخ انتشار ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت: ۱۰:۰۶دقیقه

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آمار بازدید سایت
  • 54
  • 319,787
  • 1,272
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
رفتن به ابتدای صفحه