امروز: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

ماجرای حذف۷۲ پروژه بهداشتی خوزستان به کجا رسید؟

عمرانی تاریخ انتشار: 23/05/25 بدون نظر   256 بازدید

اندازه فونت    
ماجرای حذف۷۲ پروژه بهداشتی خوزستان به کجا رسید؟

ماجرای حذف۷۲ پروژه بهداشتی خوزستان به کجا رسید؟

با وجود تکذیب نامه معاونت توسعه وزارت بهداشت مبنی بر حذف ۷۲ پروژه بهداشتی از خوزستان توسط دانشگاه علوم پزشکی، اسناد رسمی منتشر شده نشان‌ میدهد این پروژه‌ها ویژه مناطق محروم بودند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،با وجود تکذیب نامه معاونت توسعه وزارت بهداشت مبنی بر حذف ۷۲ پروژه بهداشتی از خوزستان توسط دانشگاه علوم پزشکی،  اسناد رسمی منتشر شده نشان‌ میدهد این پروژه‌ها ویژه مناطق محروم بودند.

چند روز پیش انتشار نامه‌ای رسمی از سوی معاونت توسعه وزارت بهداشت مبنی بر حذف ۷۲پروژه بهداشتی استان خوزستان به دلیل عملکرد “غیرقابل قبول” دانشگاه علوم پزشکی اهواز با موجی از انتقادات در استان روبرو شد.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در واکنش به این نامه و انتقادات مطرح شده اعلام کرد:این قرارداد مربوط به سالهای گذشته بوده که در سال ۱۴۰۱ احیا شده و به جز چند مورد پروژه معارض دار مابقی در مراحل مختلف پیشرفت از قبیل تحویل به پیمانکار ،پی کنی و تحویل موقت بوده و هیچ پروژه ای از پروژه‌های دانشگاه حذف نشده است.

موظف به احداث ۱۱۵ پروژه بهداشتی در استان هستیم

هم چنین رحیم نوروزیان مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه اهواز در واکنش به این نامه  اظهار کرد: با توجه به تفاهم نامه منعقد شده در نیمه دوم آذر ماه ۱۴۰۱ فی مابین دانشگاه جندی شاپور اهواز و وزارت بهداشت، این دانشگاه در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت شبکه های بهداشت کشور موظف به ساخت ۱۱۵ پروژه بهداشتی در سطح استان شد.

وی با بیان اینکه پروژه های دانشگاه جندی شاپور اهواز احداثی هستند نه تکمیل یا تجهیز، افزود: موضوع احداث  پروسه‌ای زمان‌بر هم از نظر ساخت سازه و تکمیل آن  و هم از نظر بروکراسی اداری است.

مدیریت منابع فیزیکی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه، گفت: از تاریخ انعقاد تفاهم نامه تا الان تقریبا ۵ ماهه گذشته که در این بازه زمانی کوتاه وضعیت پروژه ها به این صورت است که، ۲۶ مورد از پروژه های بهداشتی ما ساخته و تحویل داده شده است.

نوروزیان بیان کرد: ۶۵ مورد از پروژه های ما در مراحل مختلف ساخت(پی‌کنی،اسکلت بندی، سقف و نازک کاری) هستند.

وی عنوان کرد: ۲۱ پروژه دیگر ما در مرحله اخذ اعتبار و تجدید فراخوان مناقصه هستند که بعضی از آن‌ها برای دومین بار به چرخه مناقصه وارد شده اند.

نوروزیان با تاکید بر اینکه طبق تفاهم نامه موجود، دانشگاه تا پایان شهریور ۱۴۰۲ زمان برای نهایی شدن تفاهم نامه و ساخت همه پروژه‌ها دارد، افزود: تمام تلاش معاونت توسعه دانشگاه بر این است تا در بازه زمانی باقی مانده پروژه های محول شده از وزارت‌خانه را بسازد و جهت خدمت رسانی و محرومیت زدایی به مردم  استان تحویل دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۱ پروژه فاقد هرگونه مشکل هستند،  گفت: ۲۶ مورد ساخته شده و ۶۵ مورد در حال ساخت است، حتی اگر چند مورد انگشت شمار  از پروژه ها بهداشتی از سیکل خارج شود اعتبار آن به دیگر پروژه های فعال تزریق خواهد شد.

منتقدان معتقدند اظهارات مدیریت منابع فیزیکی و  نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه در حالی است که وی با طرح خروج برخی پروژه‌ها از سیکل اجرایی بر حذف ۷۲ پروژه صحه گذاشته است ضمن اینکه اعتبارات پروژه‌های عنوان شده استانی است و ربطی به طرح وزارت ندارد.

از طرفی  معاون توسعه وزارت بهداشت در نامه مورد نظر به صراحت اعلام کرد: اعتبارات تخصیص داده شده به این پروژه‌ها جهت هزینه‌کرد در سایر پروژه‌های فعال این دانشگاه(در صورت وجود) و در غیر این صورت جهت عودت اعتبارات متعاقباً اعلام می‌شود.

پروژه‌های حذف شده مختص مناطق محروم بود

بر همین اساس، بررسی لیست ۷۲ پروژه حذف شده نشان می‌دهد  اکثریت این پروژه ها مربوط به نقاط بسیار محروم استان خوزستان مانند شهرستان مسجدسلیمان ۲۱  پروژه، شهرستان اندیکا ۱۰ پروژه،اهواز ۸ پروژه، شهرستان کرخه ۶ پروژه، شهرستان لالی ۵ پروژه، شهرستان هفتکل ۵ پروژه، شهرستان شوش ۴ پروژه، شهرستان رامهرمز۳ پروژه، شهرستان رامشیر ۳ پروژه، شهرستان امیدیه ۳ پروژه و شهرستان‌های ماهشهر ،حمیدیه، کارون و ایذه هرکدام یک پروژه است.

 

تاریخ انتشار خبر پنجشنبه ۴خرداد ۱۴۰۲ ساعت: ۱۰:۲۸ دقیقه

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آمار بازدید سایت
  • 14
  • 316,995
  • 1,261
  • ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
رفتن به ابتدای صفحه