امروز: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاسخ هیأت فوتبال خوزستان به انتقادات

ورزشی تاریخ انتشار: 23/06/19 بدون نظر   531 بازدید

اندازه فونت    
پاسخ هیأت فوتبال خوزستان به انتقادات

پاسخ هیات فوتبال خوزستان به انتقادات

 نایب‌رییس هیات فوتبال خوزستان نسبت به انتقادهای اخیر درباره عملکرد این هیات توضیحاتی ارائه داد.

منوچهر حیاتی در گفت و گو با ایسنا، به سوالاتی پیرامون این هیات و برخی انتقادها نسبت به عملکرد هیات و قطع ارتباط این هیات با اداره کل ورزش و جوانان خوزستان پاسخ داد که در ادامه می خوانید.

*خیلی ها به این موضوع انتقاد دارند که هیات فوتبال پای کار نیست و به وضعیت تیم های استان ورود نمی کند.

وظیفه هیات فوتبال استان به عنوان متولی، برنامه ریزی و انجام مسابقات در رده های سنی مختلف در استان و شهرستان ها است که خوشبختانه با برگزاری ۱۷ لیگ در رده های سنی مختلف و برگزاری ۱۰۰۰ مسابقه و اعزام ۴۰۰۰ داور به این مسابقات کاری عظیم انجام می دهد. سالانه نیز گزارش عملکرد این فعالیت ها به صورت فرم های گزارش عملکرد به اداره کل ورزش و جوانان استان ارسال شده است. این فعالیت ها علاوه بر اقدامات انجام شده این هیات است که شامل برگزای دوره های مربیگری و داوری در سطوح مختلف برای آقایان و بانوان در رشته های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی می شود. ضمن این که در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ مقرر شد ۳۴ دوره مربیگری فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی برگزار کنیم که هم اکنون دوره مربیگری B فوتبال آسیا در حال برگزاری است.

در بخش ساماندهی، استعدادیابی و مدارس فوتبال نیز برنامه ریزی مدونی در خصوص تنظیم آئین نامه سطح بندی این مدارس جهت نظارت کامل درخصوص دریافت شهریه ورودی مدارس فوتبال طبق جدول  شهریه پرداختی توسط نوآموزان  در حال انجام است و با برگزاری فستیوال ها نسبت به کشف استعدادها و معرفی آن ها به تیم های بزرگ اقدام شده است.

همچنین بازدیدهای میدانی رئیس هیات فوتبال استان به همراه گروه اعزامی به صورت مستمر از فعالیت های هیات های شهرستانی با هماهنگی ادارت ورزش و جوانان شهرستان ها صورت می پذیرد که ضمن آسیب شناسی هیات های شهرستانی کم کار نسبت به تقویت و آموزش دهی روسای این هیات های جهت توسعه بیشتر اقدامات لازم انجام می شود و در صورت استمرار این نقیصه نسبت به تعویض رئیس هیات اقدام خواهد شد که اخیرا هم باتوجه به فعالیت های مداوم برخی روسای هیات ها ارتقاء نیز داشته ایم.

*انتقاد دیگر از هیات فوتبال درخصوص عدم ورود به مشکلات باشگاه ها به ویژه استقلال ملاثانی بود؛ آیا هیات اقدامی داشت؟

هیات فوتبال استان خوزستان با همکاری هیات های شهرستانی وضعیت باشگاه های کشوری را رصد می کند و از مشکلات آن ها مطلع است و سعی دارد با همفکری پیشکسوتان باشگاه ها و برگزاری جلسات با مدیران عامل یا اعضای هیات مدیره و نیز هیات های شهرستانی راهکارهای مناسب ارائه دهد. حتی در بعضی مواقع با انعکاس مشکلات آن ها که اکثرا مالی است، به استانداری و اداره کل ورزش و جوانان، مسئولان امر را در جریان این قضایا قرار داده ایم اما از آنجایی که باشگاه ها خصوصی و دارای هیات مدیره و بعضا مدیرعامل غیربومی هستند، توجهی به راهکارها و رهنمودهای این هیات نمی کنند و طبعا آسیب می بینند که مستندات لازم آن هم موجود است.

*درخصوص چمن های ورزشگاه های استان و عدم توجه به زیر ساخت های فوتبال استان نیز همیشه انتقادهایی وجود داشته است. آیا هیات به عنوان متولی فوتبال، متولی زمین های چمن در استان نیز است؟

متولی چمن های ورزشگاه های غدیر و تختی اهواز و سایر ورزشگاه های شهرستان ها، اداره کل ورزش و جوانان استان بوده و ورزشگاهی در اختیار این هیات و سایر هیات های شهرستانی نیست. ادارات ورزش نیز بدون این که این ورزشگاه ها را در اختیار هیات های فوتبال استان و شهرستان ها قرار دهند به مزایده گذارشته و حتی بعضی از هیات های فوتبال را از انجام مسابقات در این زمین ها منع می کنند. به طور مثال می توان به دوره مربیگری B آسیا که در حال حاضر در مرحله اجر است اشاره کرد که از تحویل زمین جهت انجام کلاس های عملی توسط اداره کل ورزش استان خودداری شد و طبعا در آینده نیز در بحث زمین فوتبال برای برگزاری لیگ فوتبال بانوان دچار مشکل خواهیم شد.

*بحث دیگر که برخی نسبت به آن گله مند هستند، بی تفاوتی نسبت به عملکردهای فوتبال شهرستان ها است. در این زمینه نیز توضیح دهید.

کار نظارت برعملکرد هیات های فوتبال شهرستان ها از وظایف هیات استان است که با اعزام کارگروه و بررسی عملکرد آن ها از لحاظ نقل و انتقالات، انجام مسابقات، کلاس های آموزشی(مربیگری و داوری)، استعدایابی و نظارت بر مدارس فوتبال به صورت مستمر و در طول سال انجام می شود و حتی مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری آن ها نیز با همکاری هیات استان حتی المقدور رفع شده و اخیرا هم با لینک هیاتهای شهرستانی به استان و سرعت در ارسال و مراسلات آن ها از مشکلات آن ها کاسته شده است.

*اخیر نیز مدیرکل ورزش و جوانان به قطع ارتباط مجدد هیات فوتبال با این اداره کل اشاره داشتند و عنوان کردند که در مجمع دوم انتخاباتی هیات فوتبال استان با حضور در این مجمع حسن نیت خود را نشان دادند. آیا ارتباطی بین هیات و اداره کل وجود ندارد؟

بعد از برگزاری جلسه مجمع دوم و حضورمدیرکل، آقای طالقانی نیز به همراه مسئولان هیات در دفتر مدیرکل حضور یافته و در محیطی صمیمی و دوستانه، مشکلات فوتبال را مورد بحث و گفت و گو قرار دادند اما تاکنون مسئولان آن اداره  کل محترم یکبار هم برای بازدید جهت ادامه تفاهم و دوستی به این هیات مراجعه نکرده اند.

*پس چرا مدیرکل از عدم ارتباط بین هیات و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان صحبت کرد؟

مشخص نیست منظور مدیرکل از عدم ارتباط هیات با آن اداره کل چیست، در حالی که  هیات فوتبال استان خوزستان همواره با ارسال گزارشات عملکرد و فعالیت های سالیانه و موردی به اداره کل ورزش و جوانان، وضعیت و عملکرد هیات را به نحو مطلوب اطلاع رسانی کرده است. حتی در جلسات آن اداره کل از گزارشات خود دفاع کردیم و تمام مکاتبات از طریق سامانه اداری مشترک به صورت کتبی و رسمی به اداره کل ورزش صورت پذیرفته است و ارتباط متقابل با زیرمجموعه ی آن اداره کل از جمله آموزش و دیگر ادارات هم به صورت مستمر از سوی کمیته های هیات فوتبال استان برقرار  است.

*موضوع دیگری که اخیرا به آن اشاره شده است، عدم حضور رییس هیات فوتبال در جلسات شورای تامین استان است.

رئیس هیات اگر در حال انجام ماموریت کاری نباشد در همه جلسات حضور خواهد داشت و این مطلب در مورد آقای بنی تمیم هم صادق است که در برخی جلسات معاونین وی حضور پیدا می کنند. ثانیاً در این جلسات که به عنوان کمیسیون امنیتی استان برگزار می شود باید افراد عملیاتی و اجرایی هر سازمان حضور پیدا کنند که معمولاً دبیرکل این هیات نیز در تمام جلسات حضور داشته و این امور را هماهنگ می کند. لازم به ذکر است این جلسات با درخواست و مکاتبات این هیات برگزار می شود.

*چرا رئیس هیات فوتبال استان خوزستان در دیدار حساس استقلال خوزستان و آرمان گهر سیرجان که منجر به صعود این تیم به لیگ برتر شد، حضور نداشت؟

در این دیدار حساس آقای طالقانی در تهران و فدراسیون فوتبال حضور داشتند و برای کسب مجوز راه اندازی ایفمارک رایزنی می کردند که با پیگیری های ایشان نیز خانم دکتر هراتیان با حضور در اهواز، فاز اول ایفمارک را رسما افتتاح کرد و این اتفاق بسیار مهم نقطه عطفی برای فوتبال استان خوزستان است که نباید به سادگی از این مهم گذشت. ضمنا در این دیدار جناب آقای قاسمی دبیرکل محترم هیات و سایرنمایندگان واحد های کشوری و روابط عمومی هیات حضور داشتند.

*درباره افول استعداد و فرایند کشف نبوغ در فوتبال استان خوزستان هم توضیح دهید.

با برنامه ریزی انجام شده و برگزاری اردوهای استعدادیابی در  استان خوزستان مبادرت به کشف استعدادها و تزریق به باشگاه های بزرگ استان خوزستان شده است؛ حضور ۶ بازیکن در تیم ملی نونهالان، ۶ بازیکن در تیم ملی نوجوانان و ۶ بازیکن در تیم ملی امید صحه بر این مطالب است. همچنین می توان به قهرمانی فولاد خوزستان در لیگ های برتر نونهالان و نوجوانان وعنوان سومی این باشگاه در رده جوانان و امید اشاره کرد.

*برخی معتقدند که مربیان و پیشکسوتان کاربلد استان به حاشیه رفته اند. نظر شما چیست؟

منظورتان را به درستی متوجه نشدم، اما هیات فوتبال استان خوزستان همواره از پیشکسوتان و مربیان کاربلد بومی حمایت کرده و در برنامه های خود نیز از آن ها دعوت به عمل آورده است، از جمله در کلاس مربیگری B آسیا که هم اکنون در اهواز در حال برگزاری است و در طول دوره پذیرای پیشکسوتان ارزشمندی همچون آقایان حسن سالمی، کریم بوستانی، لفته سه برادران، جهانبخش داراب پور و… بوده ایم.

*و در پایان درباره این انتقاد هم توضیح دهید؛ گفته می شود تراز مالی هیات فوتبال خوزستان مشخص نیست.

با توجه به تخصصی بودن این حیطه کاری و لزوم دانش کافی در خصوص این حوزه که لازمه آن نیز داشتن تجربه و کار فراوان است، اظهار نظر توسط افراد غیرکارشناس در این مورد غیر منطقی محسوب شده و قابل پذیرش نیست.

بند ۵ ماده ۱۶ اساسنامه فدراسیون فوتبال به صراحت اعلام کرده است، بررسی و تصویب گزارش مالی و حسابرسی قانونی هیات فوتبال برعهده مجمع عمومی هیات فوتبال استان بوده که در مجمع به سمع و نظر تمام اعضای مجمع رسانده خواهد شد و اگر موردی باشد با اعتراض اعضای مجمع در محاکم قضایی قابل پیگیری است. ضمنا بهترین حسابرس، امور مالی این هیات را کنترل و این امور را انجام داده که خوشبختانه بدون هیچ ایرادی گزارش های لازم به مبادی مربوطه ارسال شده است.

تاریخ انتشار خبر یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت: ۱۸:۵۱ دقیقه

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آمار بازدید سایت
  • 0
  • 317,867
  • 1,270
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
رفتن به ابتدای صفحه