امروز: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار: بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد

اقتصادی تاریخ انتشار: 23/07/11 بدون نظر   481 بازدید

اندازه فونت    
استاندار: بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد

استاندار خوزستان با اشاره به تسهیلات کم بهره دولت برای ایجاد اشتغال در این استان گفت: بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی در استان پرداخت شده است.

علی اکبر حسینی محراب روز سه شنبه در نشست شورای اشتغال خوزستان که در محل استانداری برگزار شد، افزود: میزان تعهد پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از سوی بانک‌های استان بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال بوده که تاکنون بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

وی ادامه داد: بانک‌ها عملکرد نسبتا خوبی داشته‌اند اگرچه همچنان تا نقطه هدف راه زیادی داریم.

استاندار خوزستان اظهار کرد: از آنجا که هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای زیادی در استان خوزستان وجود نداشته، فرزندان ما در مدارس، برای انجام کارهایی با مهارت بالا تربیت نشده‌اند.

وی با بیان اینکه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و دانشگاه مهارت آموزی، می‌توانند خلا مهارت آموزی در خوزستان را برای تربیت و آموزش نیروی ماهر پُر کنند، افزود: از جوانان و نوجوانان و همچنین خانواده‌های آنها درخواست می‌شود بحث فنی حرفه‌ای را به صورت جدی از طریق دانشگاه مهارت‌آموزی و همچنین سازمان فنی و حرفه‌ای دنبال کنند و در کلاس‌های ارائه شده شرکت کنند.

حسینی محراب گفت: براساس قانون کار، هیچ کارگر و تکنسین ماهری در دنیا بیکار نمی‌ماند و می‌تواند به صورت شخصی یا در مجموعه‌ای مشغول به کار شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در خوزستان آموزش فنی، قوی وجود ندارد، شرکت‌ها و صنایع بزرگ استان مجبور هستند، نیروی لازم را از جاهای دیگر جذب کنند لذا باید به این موضوع توجه شود و آموزش‌های فنی استان به سمت تربیت نیروی ماهر گام بردارند.

استاندار خوزستان بر راه اندازی هنرستان‌های فنی ‌و حرفه‌ای در جوار صنایع بزرگ استان تاکید کرد و گفت: صنایع استان می‌توانند با راه اندازی کارگاه‌های مهارت آموزی نسبت به جذب نیروهای مورد نیاز خود اقدام کنند.

وی افزود: زارعت چوب یکی از مباحثی است که اگر به خوبی دنبال شود علاوه بر اشتغالزایی می‌تواند به سرسبزی استان کمک کند.

حسینی محراب اضافه کرد: چند کارخانه زراعت چوب فعال در استان وجود دارد که اشتغال خوبی ایجاد کرده‌اند لذا می‌توان این موضوع را در سطح وسیع‌تری دنبال کرد.

وی با اشاره به اشتغالزایی در ۵۰ روستای مشخص شده از طریق بوم‌گردی افزود: با توجه به صنایع دستی موجود در این ۵۰ روستا، می‌توان بیش از ۱۰ هزار شغل ایجاد کرد./ ایرنا

تاریخ انتشار خبر: سه شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ ساعت: ۱۹:۴۶ دقیقه

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آمار بازدید سایت
  • 45
  • 317,752
  • 1,267
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
رفتن به ابتدای صفحه