امروز: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون اجتماعی دادگستری خوزستان: هدف قانونگذار از الزام مشاوره قبل از طلاق فرصت برای رفع سوءتفاهم‌هاست

اجتماعی تاریخ انتشار: 23/08/07 بدون نظر   256 بازدید

اندازه فونت    
معاون اجتماعی دادگستری خوزستان: هدف قانونگذار از الزام مشاوره قبل از طلاق فرصت برای رفع سوءتفاهم‌هاست

معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان خوزستان گفت: مهم‌ترین هدف قانون‌گذار از الزام معرفی زوجین متقاضی طلاق به مراکز مشاوره، ایجاد فرصت برای برطرف شدن سوء تفاهم‌هاست و مشاوران حوزه خانواده باید تمام تلاش خود را در این خصوص انجام دهند.

علیرضا باوی که در جمع مديران مراكز مشاوره خانواده متقاضي عضويت در سامانه تصميم، سخن می‌گفت، اظهار داشت: طلاق امری جایز و شرعی است اما باید به‌عنوان آخرین راه برای حل اختلافات در یک زندگی مشترک پیشنهاد شود.

وی گفت: انتظار ما این است که مشاوران خانواده در راستاي ایجاد تفاهم بازگرداندن اشتیاق زوجین به ادامه زندگی مشترک، تلاش کافی و علمی انجام دهند چرا که طلاق می‌تواند منشاء آسيب‌هاي اجتماعي متعدد باشد.

رئیس شورای مشورتی و سیاست گزاری مراکز مشاوره استان خوزستان افزود: سامانه تصمیم جهت نوبت‌دهی اینترنتی درخواست طلاق توافقی از سوی سازمان بهزیستی راه‌اندازی شده است که در مدت ۴۵ روز و انجام حداقل ۵ جلسه مشاوره برای زوجین برگزار می‌شود. در صورتی که نتیجه مشاوره‌های صورت گرفته منجر به سازش میان زوجین شود، پرونده بایگانی شده و در غیر این صورت، پرونده به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ارجاع تا سایر مراحل طلاق انجام شود.

باوی گفت: وقتی بین دو نفر اختلاف وجود دارد، به‌ویژه وقتی اطرافیان نیز با دخالت‌های خود، به این اختلافات دامن می‌زنند. بنابراین بايد در مشاوره قبل از طلاق، زوجين را به ویژگی‌های مثبت فرد مقابل و اشتراکات میان آن‌ها متوجه كرد تا سوء تفاهم ها و سوءظن‌ها برطرف شود.

در اين جلسه مديران مراكز مشاوره خانواده که از شهرستان‌هاي اهواز، ايذه، آبادان، انديمشك و کارون متقاضي عضويت در سامانه تصميم بودند، از سوی اداره کل بهزیستی جهت مصاحبه و تایید صلاحیت به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان معرفی شدند.

تاریخ انتشار خبر: دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت: ۰۹:۵۴ دقیقه

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آمار بازدید سایت
  • 400
  • 318,786
  • 1,271
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
رفتن به ابتدای صفحه