امروز: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اجرای طرح زارعت چوب درکنار نیشکر

بازدید تاریخ انتشار: 23/10/12 بدون نظر   813 بازدید

اندازه فونت    
اجرای طرح زارعت چوب درکنار نیشکر

استاندار خوزستان گفت: کشت چوب کار جدیدی است که در کنار تولید نیشکر در استان شکل گرفته است تا شاهد تغییر آب و هوایی و استانی سرسبز باشیم .

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان امروز پنجشنبه ٢٠ مهرماه از کشت و صنعت نیشکر امام خمینی (ه) بازدید کرد.

وی در این بازدید با بیان اینکه حدود ٣٠٠ هزار هکتار زمین در استان برای کشت چوب شناسایی شده است، بیان داشت: افزون برنیشکر مسئله زراعت چوب به عنوان امری مهم در استان با جدیت دنبال می شود، همه زمین های لم یزرع و بایری که امکان آبرسانی ودسترسی به آن ها وجود دارد به این طرح می پیوندند.

حسینی محراب با تاکید بر ایجاد زنجیره مرتبط با صنایع چوب در استان عنوان کرد: برای هر ده هزار هکتار زمینی که زیر کشت چوب می رود، نیازمند ایجاد یک کارخانه چوب هستیم؛ اداره کل صنایع استان باید از این لحظه حرکت جدی را در این خصوص آغاز کند تا زیربنای کار هر چه سریع ‌تر شکل گیرد.

استاندار خوزستان افزود: کشت چوب کار جدیدی است که در کنار تولید نیشکر در استان شکل گرفته است تا شاهد تغییر آب و هوایی و استانی سرسبز باشیم .

وی ادامه داد: مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی و سازمان جهاد کشاورزی پیرامون کشت اکالیپتوس در استان مطالعه کنند زیرا بدون ایجاد ساختار، مطالعه و ارائه فراخوان جدی در بخش های مختلف راه به جایی نمی بریم .

حسینی محراب بر ایجاد ساختار سازمانی در کشت و صنعت نیشکر تاکید کرد و گفت: به موازات نیشکر در محیطی کوچک تر می توان ساختاری سازمانی برای صنعت چوب می توان ایجاد کرد.

استاندار خوزستان ابراز داشت: همانطوری که خوشه های صنعتی را در دستور کار فرمانداران قرار دادیم تاکیدات لازم جهت زراعت چوب در استان نیز به فرمانداران صورت گرفت.

حسینی محراب در پایان گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی در شهرستان و استان برای ورود به حوزه های زراعت، شیلات، نخیلات و …. شناسایی شود.

تاریخ انتشار خبر: پنجشنبه ۲۰مهر ۱۴۰۲ ساعت: ۱۷:۳۶ دقیقه

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آمار بازدید سایت
  • 56
  • 317,545
  • 1,264
  • ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
رفتن به ابتدای صفحه