امروز: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس کل دادگستری خوزستان در بازدید از دادگستری شوشتر: کاهش اطاله دادرسی با استفاده از سیستم‌های الکترونیک و فناوری‌های روز امکان پذیر است

قضایی تاریخ انتشار: 24/01/07 بدون نظر   193 بازدید

اندازه فونت    
رئیس کل دادگستری خوزستان در بازدید از دادگستری شوشتر: کاهش اطاله دادرسی با استفاده از سیستم‌های الکترونیک و فناوری‌های روز امکان پذیر است

رئیس کل دادگستری خوزستان در ادامه نظارت های میدانی بر روند رسیدگی به پرونده ها قضایی با حضور در شهرستان شوشتر ضمن بازدید از شعب دادگاه و دادسرا با مردم و مراجعین گفتگو و به مشکلات آنان رسیدگی کرد.

علی دهقانی به همراه معاونین قضایی خود با حضور در شعب دادگاه و دادسرا پرونده های موجود را مورد بررسی قرار داد و در گفتگو با کارکنان، و ارباب رجوع مشکلات و درخواست های آنان را رصد پیگیری کرد.

رئیس کل دادگستری خوزستان در سفر یک روزه به شهرستان شوشتر در نشستی با قضات این حوزه قضایی، گفت: رسیدگی به تظلم خواهی مردم، ترویج عدالت محوری و رضایت‌مندی مردم از ارائه خدمات مهمترین هدف دستگاه قضایی است.

 علی دهقانی در این نشست با بیان اینکه کار کردن در شرایط سخت آب هوایی و همچنین تراکم بالای کار دار استان خوزستان، ایثار و جهاد است، گفت: قضاوت به‌واسطه نوع خدمت دارای جایگاه معصومی است که بین مردم و مراجعه‌کنندگان احقاق حق می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان با بیان اینکه انتظار، توقع و خواسته بحق مردم این است که پرونده‌ای که وارد دستگاه قضائی می‌شود، در زمان مناسب و متعارف رسیدگی شود، گفت: در راستای تاکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر کاهش اطاله دادرسی و سرعت همراه با دقت در رسیدگی به پرونده‌های قضایی، پذیرفته نیست که رسیدگی به دعاوی مردم بیش از حد متعارف زمان‌بر شود.

وی یکی از راه های کاهش اطاله دادرسی و تسهیل در رسیدگی ها را استفاده از سیستم های الکترونیک و فناوری های روز دانست وافزود: برای اینکه رضایت‌مندی مردم را از سیستم روزآمد کنیم و ارتقای عدالت‌محوری را پیگیری کنیم باید در رسیدگی‌ها دارای سرعت و دقت کافی باشیم.

 دهقانی گفت: یکی از عوامل موثر در اتقاق آرا، استفاده از نظر مشورتی همکاران است و این امر موجب صدور آرای متقن و قاطع در محاکم می شود.

وی یکی از راه‌های کاهش پرونده‌های ورودی به دادگستری را شناسایی علل و عوامل موضوع دارای بیشترین فراوانی و انجام کارهای پیشگیرانه دانست و افزود: باید با برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت‌های درونی شهرستان حجم پرونده‌های ورودی به دادسراها کاهش یابد.

تاریخ انتشار خبر: یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ ساعت: ۱۵:۱۵ دقیقه

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آمار بازدید سایت
  • 62
  • 317,769
  • 1,267
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
رفتن به ابتدای صفحه