امروز: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیا سیدعلی مرد به مشکلات بی شمار و روزافزون دانشکده علوم پزشکی شوشتر واقف است و برای حل مشکلات آن پا به میدان گذاشته است؟

بهداشتی درمانی تاریخ انتشار: 24/02/01 بدون نظر   188 بازدید

اندازه فونت    
آیا سیدعلی مرد به مشکلات بی شمار و روزافزون دانشکده علوم پزشکی شوشتر واقف است و برای حل مشکلات آن پا به میدان گذاشته است؟

در دانشکده علوم پزشکی شوشتر اتفاقاتی به وقوع پیوسته که در تحلیل آن ها بایستی به ریشه ها و وقایع چندسال اخیر به عنوان پایه هایی برای آن چه شده یا می شود؛ پرداخت و از منظر آسیب شناسی برای آینده این سازمان، تحلیل هایی متناسب به شرایط امروز آن ارایه نمود.

دانشکده علوم پزشکی شوشتر امروز در اذهان و افکار عمومی شهروندان شوشتر و گتوند بیشتر با مسائلی شناخته می شود که در نهایت در بحث ریشه یابی، سرمنشاء اکثریت آن مسائل را در وجود شخص نماینده یا دفتر و طیف منتسب به وی می دانند.

استخدام های فله ای، بازداشت برخی مدیران ارشد دانشکده و مسائل فساد مالی رخ داده در دانشکده که رسانه ای شده اند سه مقوله اساسی هستند که با نام دانشکده علوم پزشکی شوشتر در این برهه زمانی عجین شده اند. این شرایط، شرایطی است که نه توسط افراد بیگانه بلکه توسط افرادی در درون آن سازمان و با هدایت برخی افراد منتسب به طیف وابسته ایجاد شده و تداوم یافته و به گره کوری در بطن جامعه تبدیل شده است.

مدیر پیشین دانشکده که یکی از بانیان وضع موجود است به دلیلی از گردونه مدیریتی خارج شده و اکنون پس از مطرح شدن چندین و چند نام مطرح و غیر مطرح، قرعه به نام فردی خورده که سوال های بسیاری را پیرامون خود ایجاد کرده است. دکتر سید علی مرد!

به راستی سیدعلی مرد کیست و تا الان کجا بوده و چه کرده و چه رزومه ای داشته و برای این وضعیت بحرانی بیمار رو به موت دانشکده، چه برنامه و نسخه شفابخشی دارد؟

آیا سیدعلی مرد به مشکلات بی شمار و روزافزون دانشکده واقف است و برای حل مشکلات آن پا به میدان گذاشته یا قرار است مثل سایر مدیران غیربومی با یک دوره کوتاه مدیریتی، رزومه ای ایجاد و به قصد جایگاهی بهتر و بالاتر، شوشتر را سکوی پرتاب خود کند؟

این مدیر تازه ابلاغ گرفته تا چه حد به معضلات دانشکده به عنوان متولی حوزه سلامت شهرستان شوشتر و توابع آن اشرافیت دارد و آیا اصولا می داند که علت العلل این معضلات را در ابتدا بایستی در خود درون سازمان و میان مسئولان و مدیران آن جست و جو کند؟ یا با فرافکنی و همراهی با همین مدیران، قرار است تا به یک سری تاکتیک ظاهری و رنگ و لعابی بسنده کرده و وارد عمق ماجرا نشود؟

ناگفته پیداست اگر سیدعلی مرد بخواهد که مردانه پای مشکلات حوزه سلامت و بهداشت و درمان شهرستان شوشتر بماند و بر حل و فصل بحران های موجود پافشاری کند؛ بایستی فاصله خود را با طیف وابسته و نماینده کنونی که در حال حاضر وضعیت بسیار ناگواری در افکار عمومی دارند، حفظ کرده و با کمک افراد کاربلد و توانمند و متعهد به مردم و نظام، از این مرحله سخت بگذرد.

دانشکده علوم پزشکی با وچود بحران های مزمن استخدام فله ای و بازداشت مدیران آن و مسائل دیگر، دچار وضعیتی نابهنجار و نابسامان شده و نشان داده که در مسیر انحرافی قرار گرفته و از ریل توسعه و هدایت منطقی و عموم الانتفاع، خارج شده است. این کشتی را کشتیبانی باسیاست و کارآزموده لازم است و باید امیدوار بود سید علی مرد همانی باشد که مردم شوشتر سالهاست به دنبال او هستند. این مساله به زودی آشکار خواهدشد که وی قرار است در این عرصه به قولی چند مرده حلاج باشد.

تقریبا یک ماه دیگر انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود و قطعا سیاست ها و استراتژی های به کار رفته در این مدت از سوی سیدعلی مرد، می تواند نشان دهد که وی ماندنی است یا این که دولت مستعجل است و رفتنی./ بامدادخوزیان

تاریخ انتشار خبر: پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت : ۱۱:۲۸ دقیقه

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آمار بازدید سایت
  • 173
  • 317,448
  • 1,264
  • ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
رفتن به ابتدای صفحه