امروز: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس ستاد انتخابات کشور:  زمینه رقابت و مشارکت حداکثری در خوزستان فراهم است

انتخابات تاریخ انتشار: 24/02/02 بدون نظر   138 بازدید

اندازه فونت    
رئیس ستاد انتخابات کشور:  زمینه رقابت و مشارکت حداکثری در خوزستان فراهم است

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: زمینه رقابت در خوزستان فراهم است و داوطلبان جدیدی به لیست افراد تائید صلاحیت شده اضافه شدند. این امر موجب می‌‌شود مشارکت در انتخابات سیر صعودی داشته باشد.

نشست شورای اداری استان روز پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه با حضور سید محمد تقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات و معاون سیاسی وزیر کشور در سالن همایش‌های شهید علی هاشمی استانداری برگزار شد.

معاون سیاسی وزیر کشور در ابتدای این نشست ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: از مهمترین ویژگی های انقلاب اسلامی تحقق اراده‌ی مردم با رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است و در این میدان شان مدیران خدمتگذاری به مردم است و بدون شک این خدمتگذاری و حل مسائل و نیازهای مردم در راستای حرکت در مسیر شهدای گرانقدر است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مطلوب انتخابات افزود: وظیفه همه دستگاه‌ها همراهی برای اجرای خوب و بدون نقص انتخابات، در جهت برگزاری انتخابات حداکثری و تحقق چهار راهبرد سلامت، امنیت، رقابت و مشار‌کت در انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: حدود ۸۰۰ هزار نفر در مسئولیت های ناظر، بازرس و دست اندرکاران اجرایی انتخابات که از اقشار مختلف مردمی هستند در امر برگزاری انتخابات مشارکت دارند و به عبارتی میتوان گفت انتخابات در کشور به صورت مردمی اجرا می‌شود و همین موضوع در سلامت انتخابات تاثیر بسزایی دارد.

رییس ستاد انتخابات کشور افزود: زمینه رقابت در خوزستان فراهم است و داوطلبان جدیدی به لیست افراد تائید صلاحیت شده اضافه شدند. این امر موجب می‌‌شود مشارکت در انتخابات سیر صعودی داشته باشد.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: یکی از نکات این انتخابات استقبال نسل جوان در ثبت نام داوطلبی و تایید صلاحیت شدگان و همچنین کنشگری های جوانان در زمینه مشارکت و همکاری در اجرای انتخابات است.

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: همه دولت ها در نظام اسلامی با نسبت های متفاوت خدماتی داشته اند که بر اساس آمار خدمت‌رسانی به مردم در دولت سیزدهم شتاب گرفته است و این پیشرفت ها باید به اطلاع مردم و به خصوص جوانان رای اولی رسیده شود.

شاهچراغی عنوان کرد: برابر قانون امکانات مورد نیاز باید توسط دستگاه های مختلف در اختیار ستاد انتخابات قرار داده شود تا مشکلی در روند برگزاری انتخابات پیش نیاید.

رییس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: تمام شعب اخذ رای در کشور مورد بازبینی قرار گرفته تا اشکالات احتمالی رفع و رجوع شود.

شاهچراغی گفت: قانون ما را مکلف کرده است که در یک هشتم حوزه های دارای بیش از یک کرسی رای گیری انتخابات به صورت تمام الکترونیکی انجام شود. در نهایت با تصمیم هیأت مرکزی انتخابات چهار حوزه انتخابیه آبادان، قم، رشت و خمام و ملایر به این منظور تعیین شد و اجرای خوب و دقیق این امر مستلزم آموزش های عمومی و عوامل اجرایی، اطلاع رسانی مستمر به مردم و تمهیدات برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در این حوزه ها است.

رییس ستاد انتخابات کشور در خصوص فرایند رای گیری توضیح داد: افراد واحد شرایط رای در انتخابات می توانند یک بار با پنج مدرک هویتی اعلام شده پس از تایید در دستگاه احراز هویت رای دهند، که این اقدام با هدف تسهیل در روند اخذ رای از شهروندان در قانون جدید انتخابات پیش بینی شده است، منتهی رسانه های معاند با تحریف این قانون ادعای دروغی را نشر دادند که هر فرد میتواند چند نوبت رای دهد در حالی که تمهیدات لازم در این خصوص صورت گرفته است و رای گیری به صورت سیستمی با احراز شماره ملی افراد توسط دستگاه احراز هویت از پنج مدرک هویتی صورت خواهد پذیرفت و هیچ فردی نمی تواند در روز انتخابات بیش از یک نوبت اقدام به رای دادن نماید.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم شاهد انتخاباتی باشکوه با تحقق چهار راهبرد سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت باشیم.

تاریخ انتشار خبر جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت: ۹:۵۴ دقیقه

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آمار بازدید سایت
  • 56
  • 317,545
  • 1,264
  • ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
رفتن به ابتدای صفحه