امروز: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

مراجعه ۷ هزار کودک خوزستانی به مراکز درمانی/ محیط زیست خوزستان: فعلا باید این شرایط آلودگی هوا را بپذیریم

طبیعت ومحیط زیست تاریخ انتشار: 22/12/18 بدون نظر   1074 بازدید

اندازه فونت    
مراجعه ۷ هزار کودک خوزستانی به مراکز درمانی/ محیط زیست خوزستان: فعلا باید این شرایط آلودگی هوا را بپذیریم

مراجعه ۷ هزار کودک خوزستانی به مراکز درمانی/ محیط زیست خوزستان: فعلا باید این شرایط آلودگی هوا را بپذیریم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز : مراجعه اطفال و نوزادان با علائم آنفلوانزا و تنگی نفس افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، دکتر حبیب حی‌بر با اشاره به آماده‌باش مراکز درمانی خوزستان در پی بروز بحران تنفسی در کودکان اظهار کرد: در حال حاضر با پیک عفونت‌های تنفسی در کودکان مواجه هستیم و با توجه به تکمیل ظرفیت مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ابوذر اهواز به عنوان بیمارستان تخصصی کودکان، در دو هفته گذشته ۲۳۵ تخت اطفال در کنار مرکز ابوذر به مدار خدمت‌رسانی در اهواز افزوده شده‌اند.

وی افزود: در صورت لزوم تخت‌های بیشتری برای خدمت‌رسانی افزوده می‌شود، اما باید توجه شود که ظرفیت‌های درمانی نامحدود نیستند بنابراین مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا کودکان‌شان به بیماری مبتلا نشوند و کودکان را در زمان بیماری نیز به مدرسه نفرستند.

افزایش ۳.۵ برابرای عفونت‌های تنفسی در کودکان خوزستانی

حی‌بر با اشاره به روند مراجعه کودکان با مشکلات تنفسی به بیمارستان‌ها بیان کرد: از ۱۵ تا ۲۶ آذرماه، ۷ هزار کودک زیر ۱۲ سال با علائم تنفسی به بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز مراجعه کرده‌اند که یک هزار و ۱۰۰ نفر از این تعداد بستری و ۵ هزار و ۹۰۰ نفر سرپایی درمان شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: این تعداد بیمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تقریبا ۳.۵ برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به وضعیت موجودی دارو‌ها گفت: کمبود دارو یک مساله کشوری است، اما تاکنون خوشبختانه شرایط، مدیریت شده و بیماری بدون دارو و تخت نمانده است.

محمدجواد اشرفی در گفتگوی تلفنی با بخش خبر سیمای خوزستان ، با اشاره به اینکه بیش از هفت ماه است که در خوزستان بنزین یورو توزیع نمی‌شود گفت: یکی از مطالبات اصلی ما از وزارت نفت با توجه به شرایط جوی خوزستان و فعالیت مراکز نفتی توزیع سریع بنزین یورو در تمام جایگاه‌های سوخت استان است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان همچنین با اشاره به استفاده از سوخت مازوت در بخشی از نیروگاه رامین اهواز افزود: با توجه به شرایط جوی و سرمای زیاد در سایر استان‌ها وزارت نفت به شرکت گاز خوزستان تکلیف کرد که از ارائه سوخت گاز به نیروگاه رامین در حد تعیین شده خودداری کند.

تاریخ انتشار خبر: یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت: ۱۶:۴۲ دقیقه

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آمار بازدید سایت
  • 5
  • 319,324
  • 1,271
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
رفتن به ابتدای صفحه