امروز: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

یک انتصاب شوکه کننده در سازمان جهادکشاورزی استان خوزستان بویژه برای کشاورزان!

انتصابات تاریخ انتشار: 24/01/08 بدون نظر   190 بازدید

اندازه فونت    
یک انتصاب شوکه کننده در سازمان جهادکشاورزی استان خوزستان بویژه برای کشاورزان!

معمار و بانی آمارسازی در دوران مدیریت پریچهر به عنوان سرپرست معاونت تولیدات گیاهی منصوب شد!

در حالیکه انتصاب پروفسور نبی پور به سمت ریاست سازمان جهاد کشاورزی بارقه های امید را جهت ایجاد تغییرات اساسی مثبت در سازمان و مبارزه با انحرافات، تخلفات و آمارسازی هایی که کمر کشاورزی خوزستان را شکسته بود روشن نموده بود

 اما خبر یک انتصاب، فعالان و خصوصا کشاورزان استان را در شوک عظیمی فرو برد و آن خبر انتصاب عبدالرضا سید احمدی بعنوان سرپرست معاونت تولیدات گیاهی بود، فردی که خود در جایگاه مدیریت زراعت استان، معمار و بانی واقعی آمارسازی های دوران پریچهر بود و قطعا نامه و جدول دستور تغییر آمار کذایی که لو رفت و منجر به کشف شبکه آمارسازی در سازمان جهاد کشاورزی شد(نامه و جدول شماره ۱۲۳۵۸۵/۱/۱۰۴ مورخ ۵/۱۱/۱۴۰۱) قاعدتا در مدیریت وی تهیه و تنظیم شده بود و به نوروزی(معاون وقت تولیدات گیاهی) و پریچهر رییس وقت سازمان ارائه شده بود و شخصی که وقتی ماجرا به صدا و سیما کشیده شد در مناظره زنده تلویزیونی با مسعود اسدی رییس انجمن صنفی کشاورزان استان که از وی  پرسید: آقای دکتر سید احمدی در کجای دنیا یک مدیر ستادی استانی کشاورزی به مدیر صف خود در شهرستان دستور می دهد آمار سطح زیر کشت گندم سال قبل شهرستانت را کم کن و این عددی که من  می گویم بنویس و برای من در استان بفرست؟

چشم در چشم صدها هزار کشاورز و مردم استان کرد و جمله ای گفت که ناخودآگاه حتی باعث خنده عوامل پشت صحنه برنامه که هیچ اطلاعی از بخش کشاورزی نداشتند شد که انصافا بخاطر شجاعت گفتن آن جواب غیرمنطقی در یک برنامه زنده تلویزیونی باید به وی مدال شجاعت داد. سید احمدی در جواب رییس انجمن صنفی کشاورزان گفت: ” ما در سازمان استان تشخیص دادیم که باید آمار سطح زیر کشت را ویرایش کنیم لذا بازیابی اعداد و بازیابی عملکردها را انجام می دهیم و این نشانه دقت ماست!” البته شاید ایشان بگوید من ناچار بودم از اقدامات رییس سازمانم و مافوقم حمایت کنم و مامور بودم و معذور، ولی براستی در نظام جمهوری اسلامی یک مامور می تواند بخاطر اجرای منویات مافوق؛ خود را راضی کند به مردم، دولت و نظام لطمه وارد نماید

آیا دین مبین و شرع انور همچنین اجازه ای به کارگزار دولت اسلامی می دهد. دو نکته این موضوع را پیچیده تر می کند: اول اینکه این حکم سرپرستی در دوران یک دولت انقلابی و جهادی صادر شده، دولتی که بدون مماشات، مبارزه با هر انحراف و کج روی و سوءمدیریت و لطمه به مردم را خط قرمز دانسته و می داند و نکته بسیار مهمتر، موضوع صادر کننده حکم است، پروفسور نبی پور تقریبا تنها دو شاخصه مهم و ارزشمند دارد که بر اساس همانها این پست حساس به وی واگذار شده، اول: سواد تئوریک و آکادمیک دانشگاهی که هر چند بسیار با ارزش است ولی نمی توان آن را در اداره مطلوب پست های کلان و ارشد چندان مورد نیاز و شرط لازم و کافی دانست، (چه بسا وزیر کشاورزی هم داشته ایم با رشته مهندسی عمران). دومین موضوع که ظاهرا اصل قضیه هم در انتصاب ایشان همین شاخصه بوده اشتهار پروفسور نبی پور به یک شخصیت اصولگرای سرسخت و بشدت مدافع ارزشهای انقلاب و کاملا متعصب و معتقد به مقام معظم رهبری است. جای سوال است که آیا ایشان از حساسیت و دلخوری مقام معظم رهبری از آمارهای ارائه شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی در بهمن ماه گذشته در نمایشگاه توانمندی های دولت بی خبر بود؟

آیا پروفسور نبی پور نمی داند دقیقا در همان ایام دستور کتبی بزرگترین تحریف و آمارسازی در سطح زیر کشت گندم در سازمان جهاد کشاورزی تهیه، تدوین و ابلاغ شد؟

آیا پروفسور نبی پور نمی داند این جدولِ دستور کاهش سطح زیر کشت قطعا و قاعدتا توسط مدیریت زراعت تهیه شده و در حقیقت معمار آمارسازی ها همین آقای دکتر سید احمدی بوده؟

 آقای پروفسور نبی پور؛ چگونه بعنوان یک مدیر اصولگرای انقلابی، شخصی را که بانی این آمارسازی ها بوده و گزارش خلاف واقع تنظیم کرده و شخصی که به هر دلیلی دفاع غیرواقع از آن نموده و در عمل جزو افرادی بوده که باعث نگرانی و دلخوری رهبر معظم انقلاب گردیده را به سمت سرپرستی معاونت تولیدات گیاهی منصوب نماید؟

 آیا پروفسور نبی پور نمی داند این آمارسازی ها و کاهش سطح کشت چه هزینه های وحشتناکی بابت بالارفتن غیرواقعی آب بها، کمبود بذر، کود و سوخت به کشاورزان خوزستان تحمیل کرده؟

آیا این شائبه که این روزها زیاد به گوش می رسد که پروفسور نبی پور تاکنون بعنوان یک استاد دانشگاه در عرصه کلام، سخن، مقاله، سمینار و کلاس درس جایگاه و مقام داشته و در این میدان آسان و بی دردسر با سخنرانی و مقاله نویسی، خود را یک اصولگرای متعصب نشان داده و اکنون در عرصه عمل کلا از این مرام ارزشمند فاصله گرفته حقیقت دارد؟

 آیا این شایعه که ایشان بعلت اینکه ۲۰ سال تنها در محیط کلاس درس و دور از فضای واقعی بخش کشاورزی استان بوده و هیچ شناختی نسبت به افراد و پرسنل سازمان ندارد، کلیه تصمیمات و انتصاباتش توسط یک حلقه خاص تعیین و صورت می گیرد واقعیت دارد؟

البته ما کماکان ایشان را انسانی پاکدست، متدین، اخلاق مدار و دارای سواد تئوریک کشاورزی بی نظیر می دانیم و امیدواریم به دور از اعمال فشارها و خواسته های نامعقول و باند بازی ها صرفا در چهارچوب مصالح کشاورزان، استان و نظام در این انتصاب مسئله دار تجدید نظر کند.

تاریخ انتشار خبر: دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ ساعت: ۱۴:۵۶ دقیقه

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آمار بازدید سایت
  • 41
  • 317,670
  • 1,265
  • ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
رفتن به ابتدای صفحه