امروز: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

واکنش شهردار اهواز به استیضاح

مدیریت شهری تاریخ انتشار: 23/06/20 بدون نظر   304 بازدید

اندازه فونت    
واکنش شهردار اهواز به استیضاح

واکنش شهردار اهواز به استیضاح

شهردار اهواز در واکنش به اقدام برای استیضاحش گفت: شورای اسلامی شهرها قانونی بود که با تاخیر ۲۰ ساله اجرا شد، استیضاح و طرح سوال جزو وظایف و اختیارات این شوراها است.

 رضا امینی شهردار اهواز در واکنش به اقدام برخی از اعضای شورا برای استیضاح اظهار کرد: شورای اسلامی شهرها قانونی بود که با تاخیر ۲۰ ساله اجرا شد، استیضاح و طرح سوال جزو وظایف و اختیارات این شوراها است و در کل کشور نیز وجود دارد.

وی ادامه داد:همه ما تابع قانون هستیم و باید از آن تمکین کنیم بر اساس قانون بنده وظایف مشخصی دارم که در چارچوب آن عمل می کنم، انتصاب مدیران شهر یکی از مواردی بوده که سبب ایجاد فاصله شده است.

امینی گفت:با این حال از ابتدای شروع به کار با شورای شهر عهد بستیم که در این خصوص تنها مشاوره دهند و حرف و انتصاب نهایی بر عهده شهردار است و تاکنون هم بر همین اساس عمل شده است.

این اظهارات امینی در حالی است که سید محمد علی پورموسوی رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری و توسعه شهری شورای اسلامی اهواز که چندی پیش به شهردار اهواز تذکر و از وی سوال کرده بود، به دلیل حضور نیافتن شهردار برای پاسخگویی، درخواست استیضاح وی را مطرح کرده است.

پورموسوی استنکاف از پاسخ به عضو شورا و بی اعتنایی به قانون را از موارد استیضاح اعلام کرده بود و گفته بود که پس از امضا نامه استیضاح توسط موافقین، جهت پایان دادن به بی توجهی به قانون و جایگاه شورا این نامه به رئیس شورا، استانداری و فرمانداری ارسال خواهد شد.

سیاوش محمودی رییس شورای اسلامی شهر اهواز  که طرح سوال از شهردار اهواز به پیش از این تذکر عنوان کرده بود در خصوص پیگیری استیضاح شهردار گفت: نامه استیضاح شهردار یکشنبه به دبیرخانه شورا رسید و باید هیات رییسه در این زمینه نشستی برگزار کند که نتیجه آن اعلام خواهد شد.

وی پیرامون مدت زمان اجرای فرآیند قانونی افزود: این کار تا دو روز آینده انجام خواهد شد.

در طرح سوال و استیضاح امینی شهردار اهواز موارد متعددی مانند عدم شفافیت و انضباط مالی در ارتباط با پروژه‌ها و تخصیص بودجه و همچنین بی توجهی به پروژه‌های عمرانی مطرح شده و به معضلاتی مانند ورودی‌های شهر ، آسفالت، شبکه آبهای سطحی، عدم توسعه فضای سبز و… اشاره شده است./ فارس

تاریخ انتشار خبر سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت: ۱۸:۴۶ دقیقه

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آمار بازدید سایت
  • 141
  • 319,874
  • 1,272
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
رفتن به ابتدای صفحه