امروز: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

جنگ برای عزل یا ابقای شهردار اهواز؛ جدال اکثریت شورا با اقلیت شورا به راند هشتم رسید

مدیریت شهری تاریخ انتشار: 24/01/08 بدون نظر   150 بازدید

اندازه فونت    
جنگ برای عزل یا ابقای شهردار اهواز؛ جدال اکثریت شورا با اقلیت شورا به راند هشتم رسید

جلسه مکرر شورای شهر اهواز که قرار بود با موضوع برکناری شهردار برگزار شود، امروز نیز به علت به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضا لغو شد.

جلسه مکرر شورای شهر اهواز که قرار بود با موضوع برکناری شهردار برگزار شود، امروز نیز برای هفتمین بار پیاپی به علت به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضای حاضر در صحن، لغو شد.

مقرر بود یکصد و چهل و سومین جلسه علنی شورای شهر اهواز با محوریت برکناری شهردار ساعت ۱۰ امروز (۱۸ دی‌ماه) برگزار شود.

پس از گذشت حدود ۴۰ دقیقه، سید محمدعلی پورموسوی رئیس شورای شهر اهواز لغو جلسه علنی به علت به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضای حاضر در صحن شورا را اعلام کرد.

سیاوش محمودی، زارع زاده، دغاغله، ملایی زمانی و هاشم پور به عنوان حامیان شهردار با غیبت در جلسات شورا تلاش می‌کنند تا جلسه را از حد نصاب بندازند تا برای برکناری شهردار رای گیری نشود.

شهردار اهواز در واکنش به طرح برکناری شهردار در شورای شهر به رسانه‌ها گفته است: همه اعضای شورای اسلامی شهر دغدغه خدمت به مردم را دارد و با تفاوت سلیقه به دنبال کاهش مشکلات شهر هستند اما عوامل ثانویه و بیرونی شهرداری که ریشه در خارج از کشور و دشمنان دارند باعث تلاش برای ایجاد تفرقه شده است.

رئیس شورای شهر اهواز در خصوص ادعای شهردار اهواز مبنی بر اینکه عوامل ثانویه و بیرون از شهرداری که ریشه در خارج از کشور و دشمنان دارد، باعث تفرقه شده است، بیان کرد:باید روشن شود مجرای این ادعا چیست و اگر واقعا چنین چیزی صحت دارد به ما هم بگوید. ما آدم‌های ساده‌ای هستیم که مشغول کار خودمان هستیم و با مسائل خارجه و بین المللی ارتباطی نداریم حتی به دنبال گسترش مسائل شهرداری اهواز به کشور هم نیستیم.

با توجه به نارضایتی مردمی از روند خدمات رسانی شهرداری و تحت فشار افکار عمومی، کمیسیون حقوقی شورای شهر اهواز در هفته پیشین، رضا امینی را واجد شرایط قانونی تصدی شهرداری اهواز ندانست و طرح برکناری وی را تصویب کرد.

غلامرضا شانه سازان رییس کمیسیون حقوقی، املاک و نظارت شورای اسلامی شهر اهواز گفت: در جلسه معرفی شهردار فعلی اهواز بنده مدرک شهردار را ندیدم و در خصوص محل سکونت او حرفای دیگری زده شد و وعده‌های دیگری مطرح گردید.

وی افزود: در آن جلسه شهردار اعلام کرد اگر یک نفر از من طرح سوال کند استعفا خواهم داد و اگر در شورا نظر اکثریت بر موضوعی بود من به آن عمل خواهم کرد که متاسفانه هیچ یک از این حرف‌ها عملی نشد.

شانه‌سازان ادامه داد: در رابطه با مدرک تحصیلی و دیگر مسائل شهردار به رئیس سابق شورا اعتماد کردیم که وی در امانت خیانت کرد.

جلسه بعدی شورا، ساعت ۱۳ فردا (۱۹ دی‌ماه) برگزار می‌شود./ فارس

تاریخ انتشار خبر: دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ ساعت: ۲۲:۴۰ دقیقه

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آمار بازدید سایت
  • 156
  • 319,889
  • 1,272
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
رفتن به ابتدای صفحه