امروز: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

شهیدسبحانی نماد ایستادگی و مقاومت

شهدای گمنام تاریخ انتشار: 24/01/27 بدون نظر   118 بازدید

اندازه فونت    
شهیدسبحانی نماد ایستادگی و مقاومت

جانشين معاون هماهنگ کننده فراجا گفت: شهيد سبحاني به‌عنوان نماد ايستادگي و مقاومت در اين نقطه مقدس به خاک سپرده مي‌شود تا عشاق اين محل را به عنوان زيارتگاه انتخاب کنند.

سردار محمد شرفي در مراسم تشييع شهيد محمدرضا سبحاني که پس از ۴۴ سال در شهرستان دشت آزادگان برگزار شد، ضمن تسليت سالروز وفات حضرت زينب (س) اظهار داشت: مردمان غيور اين منطقه به‌خصوص عشاير عرب در طول تاريخ آثار و نمادهاي غيرت، شجاعت، مبارزه با استبداد و استعمار را در کارنامه درخشان عملکردي مبارزات خود دارند.

وي افزود: درود مي‌فرستيم به روح و روان همه گذشتگان و بزرگاني که عشاير و ايل را اين‌چنين مبارز به بار آوردند و هيچ وقت تجاوز دشمنان را به خاک پاکشان برنتافتند.

جانشين معاون هماهنگ کننده فراجا به نحوه شهادت محمدرضا سبحاني اشاره کرد و گفت: اين شهيد والامقام لحظه‌اي که احساس کرد ناموس و خاک کشور در خطر است خودجوش و با غيرت اسلحه به دست مقابل لشکر متجاوزان ايستاد که پس از زخمي کردن او را به نخل بسته و به آتش کشيدند.

وي خاطرنشان کرد: درود بر شرف و غيرت اين سرباز فداکار ايران عزيز و اين طايفه و زن و مردي که چنين فرزند برومندي را تحويل جامعه اسلامي دادند تا راه مبارزاتي عشيره خود را در طول تاريخ ادامه دهد.

سردار شرفي بيان داشت: اين شهيد بزرگوار با اين عملش مصداق فرمايش امير مومنان علي بن ابيطالب عليه السلام شد که فرمودند سربازان به اذن خداوند دژ مردم، زينت زمامداران، مايه عزّت دين و امنيّت‌اند و كار شهروندان جز به آنان استوار نمى‌شود .

وي ادامه داد: اگر شهيد سبحاني امروز عزيز دين، زينت حاکمان و مسئولان زمان خود شد دليل آن دژ مستحکمي براي امنيت مردم اين منطقه و ناموس کشور بود.

جانشين معاون هماهنگ کننده فراجا گفت: شهيد سبحاني به‌عنوان نماد ايستادگي، مقاومت و ستاره درخشان زمين در اين نقطه مقدس به خاک سپرده مي‌شود تا عشاق اين محل را به عنوان زيارتگاه انتخاب کنند و اين مايه خير و برکت، توسعه و تعالي و تربيت در ابعاد مختلف انساني خواهد بود.

گفتنی است،شهید مدافع وطن محمدرضا سبحانی از سربازان ژاندارمری هنگام ورود ارتش بعث عراق به سوسنگرد و منطقه خزعلی با تهیه سلاح به تنهایی با آنان مبارزه کرد و هنگامی که گلوله‌هایش تمام و خودش زخمی شده بود به اسارت بعثی‌ها درآمد.

بعثی‌ها پس از مقاومت جانانه محمدرضا سبحانی، او را اسیر کردند و پس از شکنجه بسیار در حالی‌که هنوز زنده بود او را به درخت خرما بستند و با بنزین آتش زدند، تا در سخت‌ترین شرایط به شهادت برسد.

شهید محمدرضا سبحانی در پنجم مهرماه سال ۱۳۵۹ در سن ۲۰ سالگی در سوسنگرد به شهادت رسید و نامش در زمره ۲۴ هزار شهید استان خوزستان ثبت شد

تاریخ انتشار خبر: شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت: ۱۹:۰۴ دقیقه

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آمار بازدید سایت
  • 60
  • 320,313
  • 1,274
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
رفتن به ابتدای صفحه