امروز: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

برای نخستین‌بار در خوزستان؛سوت قطار گردشگری نیشکر به صدا درآمد

گردشگری تاریخ انتشار: 23/11/24 بدون نظر   126 بازدید

اندازه فونت    
برای نخستین‌بار در خوزستان؛سوت قطار گردشگری نیشکر به صدا درآمد

برای نخستین بار در خوزستان، سوت قطار گردشگری در مزارع نیشکر دهخدا پیچید و همزمان با دومین روز از جشنواره ملی شکرستان، قطار گردشگری نیشکر، از مسیر اهواز به ایستگاه «نظامیه» حرکت خود را آغاز کرد.

حرکت قطار در امتداد مزارع نیشکر، علاوه بر خلق صحنه‌های زیبا برای گردشگران، فرصتی برای آشنایی بیشتر آن‌ها با صنعت نیشکر در سومین جشنواره برداشت نیشکر فراهم کرده است.

مسافران قطار گردشگری نیشکر، برای نخستین‌بار، لحظه‌های هیجان‌انگیزی را تجربه کردند و مسافتی ۲۰ کیلومتری از ایستگاه اهواز تا ایستگاه نظامیه کشت و صنعت نیشکر دهخدا پیمودند تا به تماشای شیرین‌ترین جشنواره ایران بنشینند.

خلق چشم‌اندازی زیبا با حرکت قطار گردشگری نیشکر

مزارع سرسبز نیشکر، مسیر و چشم‌اندازی زیبا از طبیعت خوزستان برای مسافران این قطار خلق کرد؛ چشم‌اندازی که به گفته زیبا راکی رئیس انجمن سفیران گردشگران خوزستان، با استمرار حرکتش می‌تواند جان تازه‌ای در کالبد گردشگری استان بدمد‌.

رئیس انجمن سفیران گردشگران خوزستان در گفت‌وگو با روابط‌عمومی، حرکت نخستین قطار گردشگری نیشکر را سرآغازی برای شناخت بیشتر مردم از داشته‌های استان عنوان کرد و آن را نمادی برای رونق گردشگری خوزستان برشمرد.

زیبا راکی که مبدع قطار گردشگری کشور در خوزستان است، حرکت قطار گردشگری به مقصد نیشکر را گامی مهم در راستای توسعه این صنعت و در عین حال شناخت بیشتر مردم با دستاوردهای شرکت توسعه نیشکر عنوان کرد.

به گفته او، صنعت نیشکر به دلیل برخورداری از جاذبه‌های بی‌شمار در حوزه صنعت و کشاورزی، ظرفیتی مناسب برای جذب گردشگر دارد و حرکت قطار نیشکر نیز در همین راستا و به منظور جذب بیشتر گردشگران است.

سومین جشنواره شکرستان یکم تا سوم آذرماه سال جاری به همت روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و با مشارکت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خوزستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره کل ورزش و جوانان خوزستان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان و دانشگاه شهید چمران اهواز در حال برگزاری است.

این جشنواره دارای سه بخش نمایشگاهی، رقابتی و جنبی است که در بخش نمایشگاهی بیش از ۴۰ غرفه در حوزه صنایع‌دستی، تولیدات بومی و شیرینی و غذاهای محلی فعالیت دارند؛ تورهای گردشگری دانشجویی و دانش‌آموزی، گشت تفریحی مزارع نیشکر و صنعت، تور دوچرخه‌سواری، مسابقات ورزشی و تفریحی، نمایشگاه نقاشی و عکاسی، قصه‌گویی و ایستگاه فرهنگی و مسابقات ورزشی بخش جنبی جشنواره را شامل می‌شود

تاریخ انتشار خبر: جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۳:۳۵ دقیقه

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آمار بازدید سایت
  • 87
  • 317,576
  • 1,265
  • ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
رفتن به ابتدای صفحه