امروز: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اظهار نظر قابل تأمل استاندار پیشین خوزستان درباره انتخابات مجلس

سیاسی تاریخ انتشار: 23/07/21 بدون نظر   435 بازدید

اندازه فونت    
اظهار نظر قابل تأمل استاندار پیشین خوزستان درباره انتخابات مجلس

استاندار پیشین خوزستان گفت: امیدواریم در انتخابات جفا نشود و ظلمی هم صورت نگیرد.

غلامرضا شریعتی، استاندار پیشین خوزستان در پاسخ به این سوال که با توجه به زمان باقی مانده تا انتخابات، چه شرایطی لازم است تا فرصت حضور همه سلایق سیاسی در انتخابات فراهم شده و تعابیر رهبری درباره برگزاری انتخابات نیز برآورده شود، گفت: هنوز تا انتخابات فرصت زیاد است اما همان‌طور که اشاره شد، اگر انتخابات به شکلی باشد که همه سلایق در آن حضور داشته باشند و از آن سلایق نیروهایی در صحنه باشند که قدرت رقابت باشد، نه اینکه از یک سلیقه نیروهای درجه یک باشند و از یک سلیقه دیگر نیروهای دسته سوم و چهارم باشند، آن زمان می‌شود گفت که در انتخابات از همه سلایق حاضر هستند اما فرصت رقابت به صورت عادلانه نیست.

وی افزود: اگر به شکلی مدیریت و سیاست‌گذاری شود که سلایق مختلف معتقد به نظام و جمهوری اسلامی، هم‌تراز با هم بتوانند در یک رقابت آزاد و عادلانه شرکت کنند، فکر می‌کنم در پرشور شدن انتخابات نقش دارد. ضمن آنکه اقدامات دولت درباره بحث‌های معیشتی هم می‌تواند در رضایت‌مندی هرچه بیشتر توده مردم نقش ایفا کند تا زمینه برای حضور پرشور در انتخابات مهیا شود.

شریعتی در پاسخ به این سوال که رهبری در انتخابات گذشته از تعبیر جفا در حق برخی کاندیداها استفاده کردند. وظیفه شورای نگهبان درباره این موضوع تا چه اندازه حائز اهمیت است تا بار دیگر شاهد این جفا نباشیم، گفت:‌ من در جایگاهی نیستم که وظیفه شورای نگهبان را تعیین کنم. شورای نگهبان، شورای عالی از حضور مجتهدین است و خودشان متوجه این امر هستند که باید بیشترین برداشت را از فرمایش رهبری داشته باشند. آنها خطاب این تعبیر بودند و باید خودشان بروند بیشتر تحقیق کنند که چه چیزی باعث شد در آن مسئله خاص، رهبری این موضوع را مطرح کردند.

وی افزود: وقتی رهبری گفتند جفا شد، یعنی ممکن است به برخی نیز ظلم شده باشد اما نسبت به عده‌ای جفا شد این خیلی بالاتر است. بنابراین امیدواریم در انتخابات جفا نشود و ظلمی هم صورت نگیرد. لذا همین که اعلام شد یک پیش ثبت نامی هم صورت بگیرد شاید به این موضوع کمک کند تا فرصت بیشتری برای تحقیق و بررسی داشته باشند و تلاش شود تا آنجایی که امکان دارد به افراد مختلف ظلم نشود. باید مراقبت‌ها بیشتر شود و حب و بغض‌ها در رسیدگی‌ها نقش نداشته باشد تا این امر منجر به برگزاری انتخابات پرشور شود.

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که آیا خودتان در انتخابات شرکت می‌کنید، گفت: در این خصوص قصدی ندارم./ ایلنا

تاریخ انتشار خبر جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲ ساعت: ۱۴:۵۵ دقیقه

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آمار بازدید سایت
  • 62
  • 317,769
  • 1,267
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
رفتن به ابتدای صفحه