امروز: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس کل دادگستری خوزستان: اشراف اطلاعاتی مهم‌ترین رکن در کنترل و تداوم امنیت در جامعه است

انتخابات تاریخ انتشار: 24/01/29 بدون نظر   153 بازدید

اندازه فونت    
رئیس کل دادگستری خوزستان: اشراف اطلاعاتی مهم‌ترین رکن در کنترل و تداوم امنیت در جامعه است

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: اشراف اطلاعاتی دستگاه‌های نظارتی و امنیتی، مهم‌ترین رکن در کنترل و استقرار نظم و امنیت و تداوم آن با صرف کمترین هزینه است.

علی دهقانی در جمع ضابطین خاص با موضوع و محوریت انتخابات با بیان اینکه علم ابزاری برای رسیدن به هدف است، اظهار کرد: هرکس در هر منصب و جایگاهی که وظیفه خدمتگزاری به نظام جمهوری اسلامی را به عهده گرفته است، باید خود را به زیور علم آراسته کند چرا که این علم به وی قدرت اداره امور را می‌دهد.

وی همچنین بر صیانت و حفاظت از اطلاعات و استفاده از آن به بهترین نحو و در زمان مناسب تاکید کرد و افزود: هر راهبرد نیاز به کسب اطلاعات دارد و این اشراف اطلاعاتی است که به دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی قدرت و تسلط می‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: یکی از بهترین راهکار‌های اداره امور در کشور توجه به فرمایشات و بیانات مقام معظم رهبری است که همیشه راهگشا بوده و به عنوان چراغ هدایت و یک راهبرد در دستور کار مسئولین نظام خواهد بود و هرجا به این بیانات عمل شده است، موفق بوده‌ایم.

دهقانی افزود: یکی از مهم‌ترین امور کشور، موضوع انتخابات است که مقام معظم رهبری چهار راهبرد مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت را برای آن مطرح کرده‌اند و همه دست اندرکاران امر انتخابات از جمله انتخاب‌کنندگان، انتخاب‌شوندگان، مجریان، ناظران و دستگاه‌هایی که وظیفه و تکلیف در امر انتخابات دارند، باید به این چهار راهبرد به‌صورت متوازن و در کنار هم عمل کنند.

وی تصریح کرد: ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان به استناد قانون انتخابات و دستورالعمل مطابق با سنوات گذشته در دادگستری خوزستان تشکیل و کمیته‌های زیرمجموعه آن نیز راه‌اندازی شده و مشغول به فعالیت هستند.

رئیس کل دادگستری ادامه داد: قانون در موضوع انتخابات بیشتر به پیشگیری و کنترل اوضاع توجه دارد و اشراف اطلاعاتی و رصد مستمر موضوعات مرتبط و نیز توجه به راهبرد‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد.

دهقانی گفت: در هر دوره از انتخابات، متغیر‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و … ممکن است انتخابات را به چالش کشانده و اعتماد گروهی از مردم را برای حضور در انتخابات خدشه‌دار کند که باید ضمن تبیین واقعیت‌ها برای مردم، این متغیر‌ها نیز به خوبی شناسایی و با اقدام پیشگیرانه و در چارچوب قوانین و مقررات، کنترل شوند تا شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم باشیم.

رئیس کل دادگستری خوزستان افزود: همچنین در حوزه نظارت بر رفتار افراد و تخلفات و جرایم فردی، انتظار می‌رود بیشتر از شیوه‌های پیشگیری غیرکیفری که هزینه‌های کمتری برای جامعه دارد، بهره گرفت.

دهقانی گفت: استفاده از ظرفیت تنوع قومیتی، عشایر و طوایف استان، همراه و مکلف کردن دستگاه‌های اجرایی به انجام وظایف و تکالیف خود، اعمال تدبیر و مدیریت امور در زمان مناسب، توجه به اطلس انتخاباتی که باتوجه به سوابق و تجارب انتخابات دوره‌های قبل تدوین شده است، تجزیه و تحلیل اطلاعات و اخبار به ویژه مطالب منتشر شده در فضای مجازی، مستندسازی تخلفات و جرایم انتخاباتی، از دیگر مواردی است که باید مورد توجه دستگاه‌های، اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی استان قرار گیرد و با تعاون، تعامل همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها و همراهی مردم انتخاباتی پرشور با حضور حداکثری و تضمین سلامت و امنیت در استان داشته باشیم.

تاریخ انتشار خبر دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت: ۱۰:۳۶‌ دقیقه

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آمار بازدید سایت
  • 74
  • 317,563
  • 1,265
  • ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
رفتن به ابتدای صفحه